عروسک چی بخرم؟

عروسک چی بخرم

عروسک چی بخرم؟ اگر در خانه بچه دارید، در یک مقطع زمانی حتما این سوال را از خود پرسیده و مجبور به خرید عروسک شده اید، به خصوص اگر یک دختربچه داشته باشید! این اسباب بازی بچه گانه یکی از پرطرفدارترین های دنیاست و در بسیاری از مغازه ها به راحتی می توانید آن را پیدا کنید.

امروز قصد داریم در مورد انواع مختلف عروسک ها صحبت کنیم و در مورد قیمت ها و بهترین چیزهای موجود در بازار به شما بگوییم. اگر به خرید این کالا فکر می کنید و هنوز به خوبی نمی دانید گزینه های شما چیست، ما را دنبال کنید تا همه چیزهایی را که باید در مورد عروسک ها بدانید را توضیح می دهیم!

راهنمای خرید عروسک

بازی با عروسک ها علاوه بر سرگرمی برای رشد کودکان نیز مفید است. با این فعالیت، دختران و پسران با شبیه سازی والدین خود، زندگی واقعی را شبیه سازی می کنند.

اکنون که گزینه های باورنکردنی عروسک ها را می شناسید، تمام اطلاعات مربوط به این دنیای پر از معصومیت، فانتزی و سرگرمی را ارائه خواهیم کرد!

عروسک چیست و چه مزایایی دارد؟

با بزرگ شدن کودکان، اسباب بازی ها تغییر می کنند، اما در بیشتر دوران کودکی، عروسک ها حضور دارند. این اسباب‌ بازی‌ ها چیزی نیست جز نمایشی از شخصیت انسان، چه بزرگسال و چه غیر بالغ.

عروسک ها برای کودکان طراحی شده اند و به آنها کمک می کند تا برای موقعیت های واقعی زندگی مانند مادری، زندگی خانوادگی و کار آماده شوند.

 

مزیت بازی با عروسک

به گفته کارشناسان، بازی با عروسک ها، شاهزاده خانم ها و ابرقهرمانان به کودکان کمک می کند تا احساسات خود و هر چیزی را که قادر به بیان کلامی نیستند بیان کنند.

آنها همچنین عادت دارند روال خود را در این بازی ها منعکس کنند، به همین دلیل است که توجه والدین به کودکان در حین بازی بسیار مهم است. امروزه بسیاری از عروسک‌ ها دارای پیشرفت‌هایی هستند که سال‌ ها پیش هرگز نمی‌ توانستیم تصور کنیم، مانند تعامل.

عروسک هایی هستند که صحبت می کنند، راه می روند، به خودشان غذا می دهند و حتی نیازهای فیزیولوژیکی خود را انجام می دهند. نکته جالب در مورد این مدل ها این است که به کودکان کمک می کند اولین گام های خود را در جهت مسئولیت پذیری و توجه به رفاه دیگران بردارند.

مثلاً وقتی عروسک گریه می کند، کودک می داند که باید به او غذا بدهد. زندگی در این چرخه برای رشد آنها مهم است.

مزیت دیگر این است که بسیاری از مدل ها یک اسباب بازی کامل هستند و با لوازم جانبی مختلفی مانند ماشین، خانه، مبلمان و حتی غذا عرضه می شوند. با این حال، نباید فراموش کنیم که کودکان می توانند کاملاً غیرقابل پیش بینی باشند و باید در حین بازی مراقب باشید.

کودکان زیر سه سال هنوز برای برخی از مدل‌ های این نوع اسباب‌ بازی آماده نیستند که ممکن است قطعات کوچکی داشته باشند که به راحتی بلعیده می‌ شوند. عروسک ها برای سرگرم کردن کودکان هستند و ما نمی خواهیم آسیبی به کودک برسد، درست است؟

پیشنهاد می شود مقاله اسباب بازی های ایمن برای کودکان را مطالعه کنید.

مزایا

معایب


چه کسی می تواند با عروسک بازی کند؟

پاسخ ساده است: همه. مهم است که به یاد داشته باشید که اسباب بازی ها جنسیت ندارند و پسران و دختران به بازی با عروسک ها دعوت می شوند. اگرچه به طور سنتی به عنوان یک اسباب بازی دخترانه شناخته می شود، اما اگر پسرها بخواهند با آن بازی کنند، مشکلی وجود ندارد، بالاخره هدف سرگرمی است.

اگر برای فرزندان شما جالب است، عروسک هایی به شکل انسان مرد نیز وجود دارد، و اینها نیز راهی عالی برای سرگرم کردن بچه ها هستند. عروسک های رایج و همچنین ابرقهرمانان و شخصیت های فیلم وجود دارند. آنها همچنین وارد بازی می شوند و می توانند توسط دختران و پسران بدون تمایز استفاده شوند.

آیا می دانستید که باربی مشهورترین عروسک جهان است؟ او در سال 1959 توسط زوج روث و الیوت هندلر در ایالات متحده خلق شد که از دخترشان باربارا الهام گرفته بودند. این عروسک به دلیل داشتن یک پیشنهاد متفاوت از دیگران معروف شد: استانداردی کمتر کودکانه.
او یک عروسک بالغ، زیبا و با تقارن کامل بود. اولین عروسک سیاه رنگ در این خط در سال 1968 و به عنوان دوست باربی ساخته شد، اما تنها در سال 2016، این برند خطی را با باربی ها با انواع مختلف پوست و رنگ بدن راه اندازی کرد.

انواع مختلف عروسک چیست؟

عروسک‌ های مختلفی وجود دارد، اما معروف‌ ترین آن‌ ها مطمئناً عروسک‌ های پلاستیکی، چینی و پارچه‌ای هستند. جالب است که پسر یا دختر شما تجربه بازی با هر یک از آنها را دارد، زیرا پیشنهادات آنها بسیار متفاوت است، اگرچه لذت همیشه یکسان است.

عروسک پلاستیکی

عروسک های پلاستیکی رایج ترین عروسک های موجود در بازار هستند. آنها معمولاً به دلیل امکان مدرنیزاسیون مورد علاقه کودکان هستند. به عنوان مثال، موارد تعاملی معمولاً از این ماده ساخته می شوند، بنابراین خلاقانه ترین آنها هستند.

برخی از آنها عملکردهای متفاوتی دارند یا با اسباب بازی های دیگری عرضه می شوند. بیشتر آنها از یک پلاستیک بسیار سخت ساخته شده اند، اما برخی نیز وجود دارند که از مواد بسیار ضعیفی تولید می شوند و پاره شدن یا خرد شدن آنها بسیار آسان است.

عروسک چینی

عروسک های چینی اشتیاق کلکسیونرهاست. پیچیده، ظریف و زیباست، با این حال، می تواند به راحتی بشکند. امروزه از این عروسک ها بیشتر به عنوان وسیله تزئینی استفاده می شود تا اسباب بازی، زیرا بسیار گران قیمت و حساس هستند و ممکن است مدت زیادی در دست کودک دوام نیاورند.

عروسک های پارچه ای

مدل های پارچه نیز دارای لطف هستند! آنها معمولا با دست ساخته شده می شوند، و معمولا ارزان تر هستند، زیرا از مواد گران قیمت ساخته نشده اند. عیب این مدل این است که پاره می شود و بعضی از بچه ها دوست ندارند با قطعات خیلی نرم که ایستاده یا نشسته نیستند بازی کنند.

پلاستیکی چینی پارچه ای
مدرن گرایی فوق العاده مدرن برخی مدرن هستند نه خیلی مدرن
عمل گرایی بالا کم، به راحتی می شکند متوسط
قیمت متغیر است، اما بهترین آنها بسیار گران هستند بالا پایین
کیفیت متغیر بالا متغیر

معیارهای خرید: عواملی برای مقایسه مدل های مختلف عروسک

گاهی اوقات راضی کردن کودکان ممکن است کمی سخت باشد. بنابراین، قبل از اینکه عروسک رویایی دختر یا پسرتان را انتخاب کنید، به جزئیات مهمی توجه کنید که می تواند همه چیز را تغییر دهد!

هر یک از این فاکتورها را با جزئیات بررسی کنید تا هنگام انتخاب عروسک برای فرزندانتان به درستی عمل کنید.

نوع

قبل از هر چیز دیگری باید نوع عروسکی را که می‌ خرید تعریف کنیم. قبلاً در موضوعات قبلی در مورد این موضوع صحبت کرده ایم، اما خوب است به شما یادآوری کنم، زیرا تنوع زیادی دارد.

با کوچولوی خود در مورد آنچه که در این اسباب بازی به دنبالش است صحبت کنید و اجازه دهید او نظر خود را بگوید، با این حال، به یاد داشته باشید که شما بزرگسال هستید و باید قدرت انتخاب بیشتری داشته باشید، خوب؟

مهم است که به او اجازه دهید در انتخاب شرکت کند، اما به شیوه ای آگاهانه، توضیح دهید که خرید به چه معناست. بچه های کوچک ممکن است عروسک پارچه ای را ترجیح دهند. بزرگترها ممکن است چیز دقیق تری بخواهند. قبل از این انتخاب به سن فرزندان خود فکر کنید.

کیفیت مواد

از آنجایی که این یک اسباب‌ بازی بسیار محبوب است، عروسک‌ هایی از انواع مختلف وجود دارد. به عنوان مثال، اگر پلاستیک سفت است، اگر رنگ صورت به راحتی جدا نمی شود و موها به خوبی روی سر چسبیده اند، نگاه کنید. برخی از عروسک ها با پلاستیک بسیار نازک ساخته می شوند و در صورت افتادن ممکن است مچاله شوند.

برخی دیگر با رنگ هایی ساخته می شوند که در صورت تماس با آب جدا می شوند، که این نیز خوب نیست. اگر عروسک پارچه‌ ای می‌ خرید، پارچه‌ های ضخیم‌ تر را ترجیح دهید، که بعید است پاره شوند.

همیشه باید در نظر داشته باشیم که باید بین کیفیت و قیمت تعادل وجود داشته باشد. به همه جزئیات توجه کنید و در صورت امکان عروسکی با قیمتی منصفانه انتخاب کنید تا در دام معروف «ارزان گران می شود» نیفتید.

اندازه

مانند بسیاری از اسباب بازی های دیگر، اندازه یک عروسک بسیار متفاوت است. می تواند بسیار کوچک باشد، به اندازه دست شما، همانطور که می تواند بزرگ باشد، اندازه دختر شما. قبل از انتخاب یک مدل از خود بپرسید که چقدر باید اندازه آن باشد و اگر اندازه بزرگتر را انتخاب می کنید، مطمئن شوید که فضایی برای نگهداری آن دارید.

مهم است که به یاد داشته باشید که عروسک های بسیار کوچک راحت تر در میان وسایل کودک گم می شوند که مرتب نگه داشتن آنها در طول روز بسیار دشوار است. در حالت ایده‌ آل، شما باید گزینه‌ های متوسط ​​را انتخاب کنید که به راحتی نگهداری شده و همچنین راحت پیدا می‌ شوند.

موضوع

موضوع عروسک عاملی است که برای کوچولوها اهمیت بیشتری دارد. امروزه عروسک هایی با تقریباً هر موضوع ممکن وجود دارد: حرفه، سبک زندگی، فانتزی و شخصیت های معروف! برخی از برندها حتی خطوط کاملی با موضوعات مختلف ایجاد می کنند که در نهایت محبوبیت پیدا می کند و در بین کودکان تب و تاب می یابد، مانند مورد عروسک های LOL و Polly.

اگرچه انتخاب تم بسیار لذت بخش و سرگرم کننده است، اما مهم است که در مورد هزینه های غیرضروری با کودک خود صحبت کنید، زیرا کودکان بسیار تحت تأثیر قرار می گیرند و می توانند با این موضوع دست و پنجه نرم کنند.

عروسک چی بخرم؟

خروج از نسخه موبایل