اسباب بازی های ایمن برای کودکان

اسباب بازی های ایمن برای کودکان

اسباب‌ بازی‌ ها بخش مهمی از رشد هر کودکی هستند. اما هر سال، بسیاری از کودکان به دلیل آسیب‌ های ناشی از اسباب‌ بازی در بخش‌ های اورژانس بیمارستان‌ ها تحت درمان قرار می‌ گیرند. خطر خفگی برای کودکان 3 ساله یا کمتر همواره وجود دارد، زیرا کودکان تمایل دارند اشیاء را در دهان خود قرار دهند. به همین دلیل تولیدکنندگان معتبر کلیه دستورالعمل های ایمنی را رعایت کرده و بیشتر اسباب بازی های ایمن جدید را برای گروه های سنی خاص برچسب گذاری می کنند. اما مهم‌ ترین کاری که والدین می‌ توانند انجام دهند – مخصوصاً در مورد بچه‌های کوچک‌ تر – نظارت بر بازی است.

اسباب بازی های مناسب در سنین مناسب

همیشه برچسب ها را بخوانید تا مطمئن شوید که اسباب بازی برای سن کودک مناسب است. دستورالعمل های منتشر شده می تواند به شما در تصمیم گیری در مورد خرید کمک کند.

هنگام خرید اسباب بازی جدید، حتماً خلق و خو، عادات و رفتار کودک خود را در نظر بگیرید. حتی کودکی که در مقایسه با سایر بچه های هم سن و سال پیشرفته به نظر می رسد، نباید از اسباب بازی های مخصوص بچه های بزرگتر استفاده کند. سطوح سنی اسباب بازی ها توسط عوامل ایمنی تعیین می شود، نه هوش یا بلوغ.

نوزادان و کودکان زیر 3 سال

سنین پیش دبستانی 3 تا 5 سالگی

خطرات رایج اسباب بازی ها

هشدارهای اسباب بازی به دلایل مختلفی است، اما معمولاً به چند دسته اصلی تقسیم می شوند:

قطعات کوچک. اسباب بازی با قطعات ریز خطر خفگی بالقوه برای کودکان 3 سال و کمتر به همراه دارد. بالون های باد نشده ممکن است به طور تصادفی بلعیده شوند و راه هوایی را مسدود کنند. بادکنک و توپ های کوچک نباید به کودکان کمتر از 6 سال داده شود.

آهنربا. هنگامی که دو یا تعداد بیشتری بلعیده می شوند، می توانند به یکدیگر متصل شوند و باعث آسیب جدی روده شوند. وسایل مغناطیسی در نظر گرفته شده برای بزرگسالان و همچنین اسباب بازی های دارای آهن ربا که ممکن است شل شوند را از کودکان دور نگه دارید.

باتری. باتری ها ممکن است اسید نشت کنند و باعث آسیب شدید شوند. باتری‌ های دکمه‌ ای در بسیاری از اسباب‌ بازی‌ها وجود دارند و قورت دادن آنها برای کودکان خردسال آسان است. علاوه بر این، برخی از اسباب‌ بازی‌ ها باتری‌ های قابل شارژی دارند که به کابل‌ های شارژ USB نیاز دارند، که در صورت گرم شدن بیش از حد می‌تواند باعث سوختگی شود.

مواد شیمیایی. فتالات ها (اغلب در پلاستیک های خاص یافت می شوند) و سرب (معمولاً در رنگ و جواهرات) می توانند بر رشد تأثیر منفی بگذارند. برخی از اسباب بازی های اسلایم ممکن است حاوی سطوح بالایی از بور/بوراکس باشند که در صورت بلعیدن سمی است.

سر و صدای بیش از حد. کودکان خردسال پرده گوش ظریفی دارند و اسباب‌بازی‌هایی که خیلی بلند هستند می‌توانند به شنوایی آسیب برسانند. اگر خیلی بلند به نظر می رسد، احتمالاً همینطور است.

از دست دادن شنوایی با اسباب بازی های صدا بلند

تشخیص برخی از اسباب‌ بازی‌ های ناایمن، مانند اسباب‌ بازی‌ های با لبه‌های تیز یا قطعات کوچک، آسان است، اما اسباب‌ بازی‌ های با صدای بلند یک خطر ناشناخته برای کودکان هستند. به یاد داشته باشید که برخی از اسباب‌ بازی‌ ها، حتی آن‌ هایی که برای کودکان خردسال توصیه می‌ شوند، می‌ توانند صدایی تولید کنند که به شنوایی کودک شما آسیب برساند.

این نوع اسباب‌ بازی‌ ها شامل کلاهک، اسباب‌ بازی‌ های موزیکال، تلفن‌ های اسباب‌ بازی، بوق، آژیر و حتی اسباب‌ بازی‌های لاستیکی جیرجیر هستند که می‌ توانند صدایی بین 90 تا 120 دسی‌ بل تولید کنند.

اگرچه باید از اسباب‌ بازی‌ هایی که صدای بلندی دارند اجتناب کنید، اما اگر کودک شما اسباب‌ بازی‌ خریداری کرده اید که صدا دارد، مطمئن شوید که کودک آن را کنار گوش خود قرار ندهد، که می‌تواند آسیب بیشتری به شنوایی او وارد کند.

اسباب بازی فومی و خطرات پنهان

ما هر ساله شاهد صدمات زیادی از گلوله های فوم هستیم. اگرچه در لمس نرم هستند، اما می توانند آسیب قابل توجهی به چشم وارد کنند. اگر کودکان از هر نوع تفنگی استفاده می کنند، مهم است که از عینک محافظ استفاده کنند. بسیاری از اسلحه های فوم در واقع با شیشه های محافظ عرضه می شوند و کودکان باید حین بازی از آنها استفاده کننند.

اسباب بازی های ایمن برای کودکان ۶ تا ۱۲ سال

ایمن نگه داشتن اسباب بازی ها در خانه

پس از خرید اسباب‌ بازی‌ های ایمن، مهم است که مطمئن شوید بچه‌ها نحوه استفاده از آن‌ها را می‌ دانند. بهترین راه برای انجام این کار نظارت بر بازی است. بازی کردن با بچه ها به آنها یاد می دهد که چگونه با خیال راحت بازی کنند و در عین حال سرگرم شوند.

والدین باید:

و مطمئن شوید که اسباب بازی ها را تمیز نگه می دارید. برخی از اسباب بازی های پلاستیکی را می توان در ماشین ظرفشویی تمیز کرد، اما ابتدا دستورالعمل سازنده را بخوانید. گزینه دیگر این است که صابون ضد باکتری یا مواد شوینده ملایم ظرفشویی را با آب داغ در یک بطری اسپری مخلوط کنید و از آن برای تمیز کردن اسباب بازی ها استفاده کنید و سپس آنها را بشویید.

سایر نکات ایمنی اسباب بازی

علاوه بر خرید اسباب‌ بازی‌ های ایمن، برای ایمن نگه داشتن فرزندانتان، مهم است:

مهمترین نکته ایمنی در مورد اسباب بازی ها

دوچرخه ها، تیغه های غلتکی و روروک مخصوص بچه ها هدایای خوبی برای تعطیلات می سازند و بچه ها را تشویق می کنند که بیرون بروند و از نظر بدنی فعال باشند. مهم ترین نکته در مورد این هدایا این است که کلاه ایمنی را فراموش نکنید. کلاه ایمنی نجات دهنده زندگی است و باید بخشی از هر هدیه ای باشد که دارای چرخ است. پدهای ایمنی نیز باید در نظر گرفته شود. با این حال، مهم ترین نکته کلاه ایمنی است.استخوان های شکسته خوب می شوند، اما ترمیم مغز آسیب دیده غیرممکن است.

خروج از نسخه موبایل