تاب و سرسره کودک چی بخرم؟

راهنمای خرید تاب و سرسره

 

در زمان خرید تاب و سرسره قطعاً با سؤال‌ های زیادی روبرو می‌ شوید که سبب نگرانی برای شما می‌ شوند و در خرید دلهره پیدا می‌ کنید. اما جای نگرانی وجود ندارد زیرا ما در ادامه راهنمای خرید تاب و سرسره کودک را در اختیار شما می‌ گذاریم تا بتوانید باتوجه‌ به فضا، سن کودک و دیگر موارد بهترین انتخاب را داشته باشید.

راهنمای خرید تاب و سرسره کودک

کودکان مهم‌ ترین بخش زندگی ما هستند از این‌ رو سعی می‌کنیم که برای آنها تا حد ممکن بی‌نظیر باشیم. مطمئن هستیم که شما هم دوست دارید کودک خود را در محیطی امن و شاد بزرگ کنید. اگر شما هم به‌ عنوان والد به دنبال آن هستید که کودک خود را در روزهای پیش‌ رو سرگرم نگه دارید و از طرفی مهارت‌ هایی را به او یاد دهید تاب و سرسره‌ بازی می‌ تواند گزینه مناسبی باشد. اکثر پدر و مادرها ساعاتی، کودکان خود را به پارک می‌ برند تا کودکان بتوانند تخلیه انرژی کنند و در محیطی مناسب با سن خود قرار گیرند. اما همه ما می‌ دانیم که این روزها زندگی پرمشغله‌ تر است و از طرفی با وجود ویروس کرونا این کار چندان منطقی و سالم نیست. از این‌ رو تهیه تاب و سرسره در محیط منزل راهی مناسب برای سرگرم‌ کردن کودک و هم چنین اطمینان از سلامت وی است.

قبل از خرید تاب و سرسره برای اتاق کودک، مطمئن شوید که استانداردهای ایمنی سازنده را رعایت می کند. استانداردهای ایمنی برای تاب ها بسته به سازنده متفاوت است، اما همه آنها ایمن هستند. برخی از آنها با آویز ضخیم و دسته های ضخیم اضافی برای جلوگیری از واژگونی ساخته می شوند. در حالی که اکثر سرسره ها برای ساعت ها سرگرمی طراحی شده اند، برخی فقط برای کودکان کوچکتر مناسب هستند.

اندازه باید مناسب باشد:

اندازه ست تاب و سرسره باید متناسب با اندازه اتاق باشد. تاب و سرسره باید به اندازه کافی برای سن کودک شما و تعداد بچه های خانواده بزرگ باشد. برخی از مدل ها دارای چهار تاب هستند، اما اکثر خانواده ها فقط به دو یا سه تاب نیاز دارند. نوار t برای دسترسی آسان باید قابل جابجایی باشد. تسمه و سرسره باید به اندازه کافی برای وزن و قد کودک ایمن باشند.

حتما اتاق را اندازه بگیرید:

قبل از خرید ست تاب و سرسره، حتما اتاق را اندازه بگیرید و محل قرار دادن آن را مشخص کنید. برخی از ست های تاب دارای یک میله هستند تا از بالا رفتن و سر خوردن کودکان جلوگیری کنند. قبل از خرید ست تاب و سرسره، مطمئن شوید که می تواند وزن یک بزرگسال را تحمل کند. همچنین باید آنقدر محکم باشد که بتواند وزن کودک را تحمل کند.

فضایی که برای قراردادن تاب به آن احتیاج دارید کاملاً بستگی به انتخاب و سن کودک شما دارد. زمانی که کودک در سن کمتری باشد اغلب می‌تواند انتخاب‌هایی داشته باشد که حتی در فضای داخلی منزل قرار گیرد. اما زمانی که کودک در سن 4 سال به بالا قرار می‌گیرد تاب موردنظر خود را در ابعاد بزرگ‌تر انتخاب می‌کند ازاین‌رو نیاز است که حیاط منزل فضایی را داشته باشد. از طرفی تاب و سرسره پلاستیکی در ابعاد کوچک هم وجود دارد اما تاب و سرسره فلزی نیاز به فضای باز دارند.

ایمنی را در نظر بگیرید:

یکی از مهم‌ ترین دغدغه‌ های موجود در ذهن والدین، امنیت و سلامت کودکان است که با خرید تاب و سرسره مناسب با سن او فراهم می‌شود. از این‌ رو ایمنی بودن تاب را به ارمغان می‌آورد. البته که والدین حق دارند چرا که بیشترین میزان صدمات در کودکان در هنگام بازی است بنابراین نیاز است که به آنها توجه زیادی داشته باشند. بنابراین هنگام خرید ست تاب و سرسره، حتما ایمنی آن را در نظر بگیرید. باید اطمینان حاصل کنید که پلاستیک و وینیل استفاده شده در ست به کودک شما آسیبی نمی رساند.

نوار t برای دسترسی آسان قابل جابجایی است. برای ایمنی، مطمئن شوید که نردبان منتهی به سرسره ارتفاعی مطمئن برای کودک شما باشد. اگر تاب آنقدر زیاد است که کودک نمی تواند از آن بالا برود، نوار t باید قابل تنظیم باشد.

جنس محصول را در نظر بگیرید:

جنس ست تاب و سرسره یکی دیگر از نکات مهم است. قبل از خرید باید ظرفیت وزن بچه ها را در نظر بگیرید. ست های تاب پلاستیکی سخت به اندازه آنهایی که در نوار میله هستند ایمن نیستند. همچنین دانستن محدودیت وزن ایده خوبی است. هنگام خرید ست بند و سرسره برای اتاق کودک، ایمنی یک نگرانی اصلی است. قبل از خرید ست بند و سرسره برای اتاق کودک، مطمئن شوید که ظرفیت وزن بند و سرسره را بررسی کرده اید. همچنین باید کیفیت اسلینگ ها و سرسره ها را در نظر بگیرید. نوار تی باید محکم و راحت باشد. همچنین باید بررسی کنید که آیا این مجموعه دارای سرسره ای است که از پلاستیک ساخته شده است. اگر اینطور باشد، انتخاب مناسبی برای اتاق کودک شماست.

همچنین پیشنهاد می شود راهنمای خرید استخر بادی را نیز مطالعه کنید. 

سن استفاده از تاب و سرسره چقدر است؟

حقیقت آن است که کودکان می‌توانند در چند ماهگی هم از تاب استفاده کنند و در این سن می‌ بایست تنها تاب مناسب کودک تهیه شود تا کمر و بدن او آسیبی نبیند. مسئله‌ای که وجود دارد آن است که کودکان به‌ سرعت رشد می‌ کنند و در نهایت نمی‌ توانند از اسباب‌ بازی دوران کودکی خود استفاده کنند. از این‌ رو نیاز است که در راهنمای خرید تاب و سرسره‌ بازی، جنسی را انتخاب کرد که تا سن موردنظر بتواند برای کودک جذاب باشد. به طور مثال تاب سرسره پلاستیک بیشتر مناسب کودکان با سن پایین‌ تر و تاب و سرسره فلزی مناسب کودکان بزرگتر است. البته که در این مورد می‌توانید از فروشنده موردنظر مشاوره‌ ای را دریافت کنید زیرا وی اطلاعات کاملی در خصوص رنج سنی محصولات فروشگاه خود دارد.

مزایای خرید تاب و سرسره در منزل

برخی از والدین گمان می‌کنند که تاب و سرسره‌ بازی تنها به شادی و سرگرم بودن کودک ختم می‌ شود. در صورتی‌ که چنین نیست و فواید تاب بازی برای کودکان بسیار است که در راهنمای خرید تاب و سرسره کودک به آنها اشاره می‌ کنیم.

آموزش تنهایی بازی‌ کردن و شاد بودن

یکی از مهارت هایی که کودک شما می بایست در کودکی فرا گیرد تا در بزرگسالی دچار مشکل نشود تنهایی بازی کردن و شاد بودن است. زیرا همیشه دوست و هم سنی برای بازی و شادی کردن وجود ندارد و چه بهتر که کودک این مسئله را از کودکی دریابد.

تقویت عضلات با بازی در تاب و سرسره کودک

هر پدر و مادری در زمان خرید تاب و سرسره‌ بازی کودک خود، نگران جلوه می‌ کند و نگران امنیت و سلامت او است. در صورتی‌ که پس از مدتی، کودک به‌خوبی از وسایل استفاده می‌کند و با سرعت از سرسره بالا می‌ رود. این مسئله نشان می‌دهد که عضلات وی در بازی تقویت یافته و توانایی لازم را کسب کرده است.

بهترین زمان برای تهیه تاب و سرسره کودک چه زمانی است؟

زمان تهیه تاب کودک کاملاً بسته به فصل و آب‌ و هوای محل زندگی شما دارد. اگر در جنوب و یا آب‌ و هوای گرم زندگی می‌ کنید بی شک تمام فصول برای استفاده از تاب و سرسره مناسب است. در مقابل مناطقی که دارای چهار فصل هستند تنها در بهار و تابستان می‌ توانند از تاب و سرسره‌ های بزرگ استفاده کنند. زیرا تاب و سرسره‌ های بزرگ در فضای باز قرار می‌ گیرد و در فواصل سرد قابل‌ استفاده نیستند. تاب و سرسره پلاستیکی که در ابعاد کوچک قرار دارند می‌توانند در محیط داخلی منزل قرار گیرند. البته خرید این نوع از تاب و سرسره‌ ها کاملاً وابسته به شرایط و سن کودک دارد.

در این مقاله سعی کردیم به طور کامل به راهنمای خرید تاب و سرسره کودک اشاره کنیم تا بتوانید با سنجیدن همه جوانب تاب و سرسره مناسب کودک خود را تهیه کنید. فراموش نکنید که این وسایل را از فروشگاه و سایتی تهیه کنید که ضمانت ایمنی بودن را به شما بدهد.

خروج از نسخه موبایل