اسباب بازی برای کودک یک ساله چی بخرم؟

اسباب بازی برای کودک یک ساله

اولین سال تولد نوزاد مملو از لحظات مهمی است که تمام خانواده برای همیشه به یاد خواهند آورد. زمان خیلی سریع می گذرد و قبل از اینکه متوجه شوید به سرعت به اولین تولد و سال های نوپا نزدیک می شوید. این دورانی حیاتی از زندگی آنهاست که تغییرات بزرگی را از نظر رشد و مهارت های جدید به همراه دارد. در این مقاله توی سان فروشگاه خرید اسباب بازی، به بهترین اسباب بازی برای کودک یک ساله نگاه می کنیم تا زمان بازی را سرگرم کننده نگه داریم. اما مهمتر از همه، علایق و توانایی های آنها را باید در نظر داشته باشیم.

راهنمای خرید اسباب بازی برای کودکان یک ساله

در یک سالگی، کوچولوی شما روز به روز کنجکاوتر می شود. کنجکاوی طبیعی آنها را به سمت اسباب بازی هایی که حرکت می کنند، سروصدا می کنند و دنیای اطرافشان را تقلید می کنند، تشویق کنید. اسباب‌ بازی‌ هایی مانند واکر کودک و اسباب‌ بازی‌ های کششی؛ کودک شما را تشویق می‌ کنند که به حرکت خود ادامه دهد. عروسک‌ ها، وسایل بازی و وسایل نقلیه اسباب‌ بازی به او کمک می‌ کنند تا در مورد محیط خود اطلاعات بیشتری کسب کنند.

کودکان به طور فزاینده ای توانایی تفکر خلاق را دارند. در این مرحله، همه چیز این فرصت را دارد که حواس کودک شما را تحریک کرده، تخیل او را الهام بخشد و درس های رفتاری ارزشمندی را آموزش دهد. برای کمک به تشویق رشد فیزیکی، ذهنی و عاطفی آنها، هنگام انتخاب اسباب بازی برای کودک یک ساله خود به این ویژگی ها توجه کنید:

اسباب‌ بازی‌ هایی با رنگ‌ های روشن

با رشد بینایی، بچه‌ های کوچک می‌ توانند رنگ‌ های پر جنب و جوش را راحت‌ تر از سایه‌ های مات تشخیص دهند (اگرچه تا حدود سه سالگی شروع به نام‌ گذاری رنگ‌ ها نمی‌ کنند)، بنابراین احتمال بازی کردن با آن‌ ها بیشتر است. از یک ماشین آتش نشانی قرمز روشن یا مجموعه ای از فنجان های رنگین کمانی کمک بگیرید.

اسباب بازی های نمادین

وانمود کردن از طریق شخصیت‌ های اسباب‌ بازی (مانند عروسک‌ ها، حیوانات، و شخصیت‌های اکشن) و اشیاء اسباب‌ بازی (مانند غذا، ظروف، ماشین‌ ها، هواپیماها و ساختمان‌ ها) به کودکان کمک می‌ کند تا یاد بگیرند که از کلمات و داستان‌ ها برای تقلید، توصیف و مقابله استفاده کنند. با اتفاقات و احساسات واقعی زندگی تخیل ایجاد کنند! بازی تخیلی بخش بزرگی از رشد اجتماعی و عاطفی کودک است.

اسباب‌ بازی‌ هایی که به هماهنگی نیاز دارند

کودک شما می‌ خواهد همه چیز را با دست (و دهان) خود بگیرد، بنابراین این زمان مناسبی است تا اتاق بازی را با اسباب‌ بازی‌ هایی که رشد و هماهنگی حرکتی ظریف و درشت را تقویت می‌ کنند، شروع کنید. پازل‌ ها، اسباب‌ بازی‌ های تودرتو و مرتب‌ کننده‌ های شکل برای دست‌ های کوچک برای به دست آوردن مهارت و ذهن‌ های در حال رشد برای یادگیری حل مسئله مناسب هستند.

اسباب‌ بازی‌ هایی که آنها را به حرکت وا می‌ دارند

اسباب بازی هایی که شامل فعالیت بدنی می شوند (مانند بازی با توپ، اسباب بازی های هل دادن و کشیدن، اسباب بازی های سواری و سه چرخه) به رشد فیزیکی کمک می کنند و می توانند خود تنظیمی و تعامل با همتایان را بهبود بخشند.

اسباب‌ بازی‌ هایی که کودک می‌ تواند آن‌ ها را با نخ فشار دهد یا بکشد، تحرک را تشویق می‌ کند. این نوع اسباب بازی ها به‌ ویژه برای کودکان یک ساله که راه رفتن برایشان سخت است، مهم است. اسباب بازی هایی که با آنها حرکت می کنند، تمرین را بسیار سرگرم کننده تر می کنند!

اسباب‌ بازی‌ هایی که اشتراک و بازی موازی را معرفی می‌ کنند

کودکان یک ساله هنوز واقعاً با هم بازی نمی‌ کنند. در عوض، آنها “بازی موازی” را انجام می دهند، و در حالی که در نزدیکی کودک نوپای دیگری هستند، به تنهایی بازی می کنند. بازی موازی یکی از مراحل اولیه رشد اجتماعی در کودکان است. بنابراین داشتن اسباب‌ بازی‌ هایی که چندین کودک نوپا می‌ توانند به اشتراک بگذارند (مانند یک مجموعه بازی بزرگ یا چند بسته ماشین اسباب‌بازی) به آنها کمک می‌ کند تا در مسیر روابط اجتماعی قرار بگیرند.

چرا اسباب بازی ها باید متناسب با سن باشند؟

توانایی جذب مهارت ها در سنین مختلف متفاوت است. به عنوان مثال، کودکان در یک سالگی می توانند کتابی را برای خواندن به شما بدهند، اما هنوز آمادگی یادگیری خواندن را ندارند. خرید اسباب‌ بازی‌ هایی که می‌ توانند رشدشان را افزایش دهند، آنها را قادر می‌ سازد تا سریع‌ تر یاد بگیرند و سریع‌ تر جذب شوند.

نگرانی های ایمنی:

به عنوان مثال، قطعات کوچک ممکن است برای کودکان نوپا ایمن نباشند. آنها تمایل دارند همه چیز را در دهان بگذارند و این خطر خفه شدن برای آنها دارد.

متناسب با توانایی های کودک:

اسباب‌ بازی‌ های بزرگ ممکن است بسیار زیبا به نظر برسند، اما آیا یک کودک نوپا می‌ تواند آنها را مدیریت کند؟ جابجایی فیزیکی یک اسباب بازی حتی ممکن است در اینجا دغدغه اصلی نباشد. در سن یک سالگی، بچه ها ترس از خود نشان می دهند و یک اسباب بازی بزرگ ممکن است برای آنها طاقت فرسا به نظر برسد.

اسباب بازی ها باید اندازه و وزن مناسبی برای بچه ها داشته باشند.

توجه: تا به حال بازی یک کودک نوپا را تماشا کرده اید؟ آنها احتمالاً اسباب بازی را با کوبیدن یا تکان دادن آن کشف می کنند. احتمال غلت خوردن خودرو به همان اندازه است که پرتاب می شود. بنابراین ضروری است که اسباب‌ بازی‌ هایی را تهیه کنید که محکم باشند، از مواد بادوام ساخته شده باشند و در اولین نشانه‌های اکتشاف کودک از هم نپاشند.

آشنایی با دنیای واقعی:

همانطور که بچه‌ها رشد می‌ کنند در واقع خودشان را برای دنیای واقعی آماده می‌ کنند. بنابراین آنها به اطراف نگاه می کنند و می بینند که بزرگسالان چگونه رفتار می کنند. تصادفی نیست که بسیاری از نوزادان عاشق بازی با قابلمه و تابه هستند. کودکان در یک سالگی از اسباب بازی هایی که تقلیدی از چیزهای واقعی هستند لذت خواهند برد.

نکات مهم هنگام خرید اسباب بازی های مناسب کودک یک ساله

اسباب بازی ها بخش مهم و سرگرم کننده رشد هر کودک هستند. اما آنها می توانند با خطراتی نیز همراه باشند. خفگی برای کودکان 3 ساله یا کمتر خطرناک است، زیرا آنها تمایل دارند اشیاء را در دهان خود قرار دهند. بنابراین مهم است که والدین اسباب‌ بازی‌ های کودکان خود را بررسی کنند و در هنگام بازی کودکان نظارت کنند.

در اینجا چند دستورالعمل کلی وجود دارد که باید هنگام خرید اسباب بازی به خاطر بسپارید:

از اسباب‌ بازی‌ های قدیمی‌ تر دوری کنید، این اسباب‌ بازی‌ ها ممکن است ارزش احساسی داشته باشند و مطمئناً ارزان‌ تر هستند، اما ممکن است استانداردهای ایمنی فعلی را رعایت نکنند و آنقدر در اثر بازی فرسوده شوند که بشکنند و خطرناک شوند.

و مطمئن شوید که یک اسباب بازی برای کودک شما خیلی بلند نیست. صدای برخی از جغجغه‌ ها، اسباب‌ بازی‌ های جیر جیر و اسباب‌ بازی‌ های موزیکال یا الکترونیکی می‌ تواند به اندازه بوق ماشین بلند باشد – حتی اگر کودک آن را مستقیماً روی گوش‌ هایش نگه دارد. این می‌ تواند منجر به کاهش شنوایی شود.

اسباب بازی های ایمن برای کودکان یک ساله

همیشه برچسب ها را بخوانید تا مطمئن شوید که اسباب بازی مناسب سن کودک است. و هر زمان که اسباب بازی جدیدی می خرید، خلق و خو، عادات و رفتار کودک خود را در نظر بگیرید. حتی کودکی که در مقایسه با سایر بچه های هم سن و سال پیشرفته به نظر می رسد، نباید از اسباب بازی های مخصوص بچه های بزرگتر استفاده کند. سطوح سنی اسباب بازی ها توسط عوامل ایمنی تعیین می شود، نه هوش یا بلوغ.

این دستورالعمل های سنی خاص را در نظر داشته باشید:

خروج از نسخه موبایل