راهنمای خرید اسباب بازی حمام کودک

اسباب بازی حمام کودک

شاید برایتان جالب باشد اما لازم است بدانید که اسباب بازی های حمام کودک متفاوت از دیگر اسباب بازی هاست. بسیاری از اسباب بازی های عادی که در حمام استفاده می شوند ممکن است سلامت کودک را به خطر بیندازند. از این رو می بایست برای سرگرمی و حفاظت از سلامت کودک، تنها اسباب بازی های ایمن را انتخاب کرد. در مقاله راهنمای خرید اسباب بازی حمام کودک قصد داریم به طور کامل به تشریح این موضوع بپردازیم.

زمان حمام کردن کودک یک فرصت فوق العاده برای شماست تا با او ارتباط برقرار کنید. او به لطف لمس شما و همچنین احساس آب گرم فوراً آرام می شود. اما همه نوزادان از حمام کردن لذت نمی برند. در واقع، برخی به محض دیدن وان، فریاد می زنند، در حالی که برخی دیگر هنگامی که انگشتان پاهایشان آب را لمس می کند، سفت می شوند. معرفی یک یا دو اسباب‌ بازی سرگرم‌ کننده حمام ممکن است باعث شود که این فعالیت روزانه با ناراحتی کمتری سپری شود. اگر موارد مناسب را انتخاب کنید، حتی ممکن است فرصت هایی برای یادگیری شکل ها، رنگ ها و تعادل فراهم شود.

اسباب بازی هایی که سلامت کودک را تهدید میکند!

بسیاری از اسباب بازی ها به گونه ای است که اگر در معرض رطوبت قرار بگیرند سبب تجمع باکتریایی و قارچ می شوند. از این رو وقتی کودک اسباب بازی را فشار می دهد مقداری از مایع زرد رنگ بیرون می آید و از این طریق سلامت کودک در معرض خطر قرار میگیرد. از آنجایی که اسباب بازی های حمام مدام در وان و آب قرار میگیرد احتمال ایجاد باکتری در آنها افزایش می یابد. به همین خاطر است که می بایست در خرید اسباب بازی حمام دقت به خرج داد.

هنگام خرید اسباب بازی کودک می بایست به چه نکاتی توجه کرد؟

دانستن برخی نکات و اطلاعات سبب می شود که برای کودکان خود بتوانید بهترین انتخاب را داشته باشید. از طرفی عدم اطلاع از برخی نکات سبب می شود سلات فرزندتان به خطر بیوفتاد. به همین خاطر تصمیم گرفتیم مهم ترین نکات در خرید اسباب بازی کودک را جمع اوری و در اختیار شما عزیزان قرار دهیم.

درست است که کودک از اسباب بازی به منظور سرگرمی استفاده میکند. اما نیاز است که از طریق اسباب بازی نیز آموزش هایی را فرا گیرد. بنابراین بهتر است اسباب بازی هایی را خریداری کنید که به نوعی دارای مزیت آموزشی باشند. به طور مثال بافت و اشکال یک اسباب بازی کمک می کند که کودک با اشکال و رنگ ها آشنا شود.

همه بچه ها با سرعت های مختلف رشد می کنند. با این حال، برخی از دستورالعمل های پذیرفته شده کلی برای بازی مناسب سن وجود دارد. بسته بندی اسباب بازی های مورد علاقه خود را بررسی کنید تا مطمئن شوید که با محدوده سنی کودک شما مطابقت دارند. زیرا زمانی که اسباب بازی با سن کودک مغایرت داشته باشد ممکن است به کودک آسیب هایی را وارد کند. طبق تحقیقات انجام شده اسباب بازی حمام برای برخی از رده های سنی واجب نیست. چرا که آب به اندازه کافی برای کودک جذابیت دارد. اما زمانی که به سنی رسید که قادر به نشستن در وان بود لازم است اسباب بازی متناسب با سن وی را تهیه کنید.

کودکان و به ویژه نوزادان از طریق حواس خود در مورد محیط اطراف خود می آموزند. سعی کنید اسباب‌ بازی‌ های حمامی را پیدا کنید که این کار را تشویق می‌ کنند، مانند اسباب‌ بازی‌ هایی که دارای ویژگی‌ های لرزان یا جیرجیر هستند.

درست است که حمام برای تمیز شدن است، اسباب‌ بازی‌ هایی که مکرراً بدون تمیز کردن استفاده می‌ شوند، می‌توانند میکروب‌ ها و باکتری‌ های مضر را در خود جای دهند. این اتفاق می تواند برای کودک بسیار مضرر باشد و وی را در معرض خطر قرار دهد. از این رو در خرید اسباب بازی می بایست مدلی را انتخاب کنید که بتوانید به صورت دائم آن را تمیز کنید. سعی کنید اسباب‌ بازی‌ هایی را بیابید که تمیز کردن آن اسان باشد، مانند اسباب‌ بازی‌ هایی که می‌ توانید آن‌ ها را در ماشین ظرفشویی بیندازید یا به راحتی تمیز کنید و سریع خشک شوند. (از اسباب‌ بازی‌ هایی که وسط آن‌ ها سوراخ منفرد است، خودداری کنید، زیرا تمیز کردن آن‌ ها به‌ویژه دشوار است.)

اسباب‌ بازی‌ های پلاستیکی حمام به همان اندازه که در آب هستند در دهان فرزندتان قرار می‌ گیرند. از این رو لازم است که به مواد به کار گرفته شده در اسباب بازی حمام توجه کرد. ترکیبی از جویدن اسباب‌ بازی‌ های پلاستیکی توسط کودکان نوپا و آب گرم به این معنی است که مواد شیمیایی خطرناک‌ تری به داخل حمام یا دهان آنها نفوذ می‌کند. لازم است اسباب بازی هایی خریداری شود که از مواد شیمیایی خطرناک درست نشده باشند. از اسباب‌ بازی‌ هایی که دارای سه ماده شیمیایی زیر هستند که به سلامت کودکتان آسیب می‌ رسانند اجتناب کنید: بیسفنول A (BPA)، فتالات‌ها و پلی‌وینیل کلرید (PVC).

چگونه بفهمیم چه اسباب بازی مناسب سن کودک است؟

احتمالا یکی از دغدغه های شما همانند دیگر والدین، انتخاب اسباب بازی متناسب با سن کودک است. گاهی اوقات کودک هر چه اسباب بازی هم داشته باشد اما نسبت به آنها تمایل نشان نمی دهد. این امر می تواند نشان دهنده عدم تناسب اسباب بازی با سن کودک باشد. مسئله مهم این است که می بایست اسباب بازی حمام با سن، رشد جسمی و روانی کودک همخوانی داشته باشد.

روان شناس مشهور با نام ژان پیاژه تاکید می کند که والدین در خرید اسباب بازی دقت و هوشیاری لازم را به خرج دهند. چرا که اسباب بازی ها در شکل دادن تمایلات عاطفی و روانی کودک نقش دارند. پس در هنگام خرید حتما از مرکزی معتبر خرید خود را انجام دهید که بتوانید در صورت نیاز مشاوره دریافت کنید. چرا که همیشه والدین نسبت به چنین موضوع هایی آگاهی کامل ندارند و نیاز است که دیگر افراد متخصص به آنها کمک کنند.

سوالات متداول

اگر اسباب بازی های حمام من کپک زد چه کار کنم؟

اسباب بازی های حمام می توانند در طول زمان کپک ها را جمع کنند. برای کمک به حذف آن و ضدعفونی کردن، آنها را در مخلوطی از سه چهارم فنجان سفید کننده در یک گالن آب فرو کنید و بگذارید یک شب خیس بخورند. صبح، آنها را خشک کنید، اما سپس بگذارید تا بقیه روز در هوا خشک شوند.

چند اسباب بازی را باید به کودک خود در یک زمان در وان بگذارید؟

اسباب‌ بازی‌ های حمام می‌ توانند بسیار سرگرم‌ کننده باشند، به‌راحتی می‌ توان در آن زیاده‌ روی کرد. به یاد داشته باشید، هدف در اینجا این است که کودک خود را تمیز کنید و او را در این فرآیند سرگرم کنید. بنابراین، اسباب‌ بازی‌ های حمام خود را به چند مورد محدود کنید تا بتوانید روی تمیز کردن کودکتان تمرکز کنید در حالی که حواس او به وسایل بازی بسیار وسوسه‌ انگیز پرت نمی‌ شود.

هر چند وقت یک بار باید اسباب بازی های حمام را تعویض کنم؟

زمانی که اسباب‌ بازی‌ های حمام جامد (بدون سوراخ) شروع به آسیب دیدگی کنند، فقط باید از شر آنها خلاص شوید. برای اسباب‌ بازی‌ های حمام متخلخل، اگر توصیه‌ های تمیز کردن ما را دنبال کرده‌ اید و همچنان مشکوک هستید که از نظر بهداشتی مطابقت ندارند، همیشه بهتر است احتیاط کنید و آن‌ ها را با اسباب‌ بازی‌ های تازه‌ ای که می‌ دانید بدون شک تمیز هستند جایگزین کنید.

بهترین اسباب بازی های حمام برای کودک

پریدن در حمام می تواند برای کوچولوها سرگرم کننده باشد و اضافه کردن اسباب بازی های حمامی که دوست دارند تجربه را بسیار بهتر کند. برای بچه‌ هایی که از حمام کردن متنفرند، اسباب‌ بازی‌ ها می‌توانند این روند را تسهیل کرده و آن را قابل تحمل‌ تر کنند. در چنین مواقعی خرید اسباب بازی حمام می تواند بسیار تاثیرگذار و مشکل گشا باشد. اما می بایست دقت کنید که در خرید اسباب بازی نکاتی از جمله تناسب سن کودک با اسباب بازی، مواد به کار رفته در اسباب بازی و … را مدنظر بگیرید. امیدواریم که با خواندن این راهنمای خرید اسباب بازی حمام کودک بتوانید در خرید اسباب بازی کودک هوشیارانه عمل کنید. چرا که فرزندان مدیران آینده زندگی ما هستند و تربیت و سلامت روان آنها برای ما اهمیت زیادی دارد.

خروج از نسخه موبایل