اسباب بازی برای کودک 5 ساله چی بخرم؟

اسباب بازی برای کودکان 5 ساله
خرید اسباب‌ بازی برای کودک 5 ساله معمولاً آسان‌ تر از گروه‌های سنی جوان‌ تر خواهد بود، زیرا کودکان در این سن می‌ توانند علایق  خود را کاملاً واضح بیان کنند. کودکان 5 ساله در حال آماده شدن برای مدرسه هستند، بنابراین بازی در این سن باید در مورد شکل گیری احساس استقلال، تشویق ارتباط در بازی با دیگران و حتی یادگیری برخی از جنبه های تفکر انتقادی باشد. اگرچه بهترین اسباب‌ بازی‌ ها برای کودکان 5 ساله با توجه به علایق کودک بسیار متفاوت است. اما این اسباب‌ بازی‌ ها مهم هستند و نوع بازی آنها برای پرورش این مرحله از رشد و رشد شناختی آنها طراحی شده است.

راهنمای خرید اسباب بازی برای کودکان پنج ساله

کودک 5 ساله شما خلاق و مشتاق است و معمولاً به دنبال اسباب‌ بازی هایی است که نیاز به تمرکز دارد یا چالش‌ های ساختمانی، فکری یا بازی تخیلی را ارائه می‌ دهند. کودک شما همچنین می تواند با انعطاف بیشتری از انگشتان خود برای کنترل ابزارهای ساخت و ساز و ساخت و سازهای پیچیده تر یا اسباب بازی های فناوری استفاده کند. البته، آنها همچنین از بازی های تخیلی لذت خواهند برد. و همچنین از هر چیزی که سرگرم کننده، بلند یا نامرتب است و باعث می شود آنها بخندند. آنها همچنین ممکن است از بازی‌ های رومیزی آسان لذت ببرند. اگرچه لزوماً در این سن بازنده خوبی نخواهند بود. اما یکی را پیدا کنید که به اندازه کافی ساده باشد و کل خانواده بتوانند با هم بازی کنند.

بهترین اسباب بازی برای کودکان 5 ساله

تمرکز بر مواد هنری

کودک شما قبل از اینکه در مدرسه نوشتن را بیاموزد، به احتمال زیاد پشت میز می نشیند، خط خطی می کند، نقاشی می کشد، برش می دهد و می چسباند. این کار بنیادی حیاتی مهارت های حرکتی ظریف و هماهنگی دست و چشم، تمرکز، عزم و خلاقیت آنها را تحریک و تقویت می کند. ارائه مواد با بهترین کیفیت به آنها کمک می کند تا به نتایج مؤثر و خوشایند دست یابند، به آنها آموزش می دهد تا زمان صرف شده در تخته طراحی را با لذت و موفقیت همراه کنند. به سراغ کاغذهای باکیفیت بروید که پاره نمی شود یا متلاشی نمی شود. از مداد شمعی با کیفیت بالا با پروفیل هایی استفاده کنید که برای نگه داشتن کوچکترین دست ها ساخته شده اند، در رنگ هایی که می لغزند و روی صفحه می مانند. و قیچی تهیه کنید که انگشتان کوچک بتوانند بدون مشکل در اطراف یک خط مانور دهند. استفاده از قیچی یک کار عالی برای گرفتن انبر است و می تواند به آنها در همه چیز از در دست گرفتن فنجان گرفته تا بستن بند کفش بعدا کمک کند. اگر فضایی دارید، نقاشی و طراحی روی سه پایه یک راه عالی برای تقویت قدرت مچ دست و هماهنگی دست و چشم است.

چگونه با خیال راحت اسباب بازی ها را انتخاب کنیم؟

نکات مهم در  انتخاب اسباب بازی برای کودک پنج ساله

5 سالگی سنی است که به کودک اجازه می‌ دهد استقلال بیشتری به دست آورد و درباره جهان بیاموزد. در ادامه نکاتی در مورد  انتخاب اسباب بازی های مناسب خواهید دید.

وقتی برچسب “آموزشی” می بینید احتیاط کنید.

حقیقت این است که بیشتر تبلت‌ ها، بازی‌ های رایانه‌ ای و برنامه‌ هایی که به عنوان «آموزشی» تبلیغ می‌ شوند، واقعاً اینطور نیستند. بیشتر برنامه‌ های آموزشی مهارت‌ های حافظه مانند ABC و شکل‌ ها را هدف قرار می‌ دهند. این مهارت ها تنها بخشی از آمادگی مدرسه هستند. مهارت هایی که کودکان خردسال برای موفقیت در مدرسه (و زندگی) واقعاً باید بیاموزند شامل کنترل تکانه، مدیریت احساسات و تفکر خلاق و انعطاف پذیر است. اینها به بهترین وجه از طریق بازی بدون ساختار و اجتماعی با خانواده و دوستان آموخته می شوند. تحقیقات نشان می‌دهد که اسباب‌ بازی‌های مبتنی بر تبلت در واقع ممکن است رشد اجتماعی نوزادان و کودکان را به تاخیر بیندازند. زیرا شامل حالات چهره، حرکات و صداهای واقعی نمی‌شوند.

از پتانسیل اسباب بازی ها برای ترویج نژاد یا کلیشه های جنسیتی آگاه باشید.

همانطور که اسباب‌ بازی‌ ها در طول زمان تغییر کرده‌ اند، انتظارات ما نیز از «آنچه دختران انجام می‌دهند» و «آنچه پسران انجام می‌دهند» تغییر کرده است. همه کودکان به فرصتی برای کشف نقش های جنسیتی مختلف و سبک های مختلف بازی نیاز دارند. کتاب‌ ها یا پازل‌ هایی برای کودکان ارائه دهید که مردان و زنان را در نقش‌ های جنسیتی غیرکلیشه‌ ای و متفاوت (مانند پدران خانه‌ نشین، مادران شاغل، پرستاران مرد و افسران پلیس زن) نشان می‌ دهند. طیف وسیعی از اسباب‌بازی‌ ها را برای فرزندتان انتخاب کنید. از جمله عروسک‌ های کودک، وسایل نقلیه اسباب‌بازی، اکشن فیگورها و بلوک‌ ها.

استفاده از بازی های ویدیویی و رایانه ای را محدود کنید.

کل زمان استفاده از تلویزیون، از جمله استفاده از تلویزیون و رایانه، برای کودکان 2 سال یا بیشتر باید کمتر از 1 ساعت در روز باشد. و برای کودکان کمتر از 2 سال از آن اجتناب شود. در این پست، نکاتی در مورد خرید اسباب بازی برای کودک 5 ساله را به اشتراک گذاشته ایم. اول، مهم است که به یاد داشته باشید که نقاط عطف هر کودک منحصر به فرد است و توسط تربیت، محیط، شخصیت و بسیاری از عوامل دیگر تعیین می شود. علاقه کودک بیشترین چیزی است که او را در این سن به حرکت در می آورد. بنابراین، زمانی که تصمیم می گیریم در مورد اینکه چه هدایایی کودک را بیشتر تشویق می کند، باید این را در نظر داشته باشیم.
خروج از نسخه موبایل