چرا عروسک پولیشی برای کودکان بخریم؟

عروسک پولیشی برای کودکان

در خارج از خانواده، یکی از اولین روابطی که فرزند شما ایجاد می کند احتمالاً با یک عروسک پولیشی است. این دوستان نرم و دوست داشتنی خیلی بیشتر از یک اسباب بازی هستند. برای یک کودک، یک حیوان عروسکی همراهی است که می تواند با او تعامل داشته و ارتباط برقرار کند. اسباب‌ بازی‌ های پولیشی به بچه‌ ها اجازه می‌ دهند سناریوها را اجرا کنند و احساساتی را که هنوز کاملاً درک نکرده‌ اند کشف کنند. مهارت‌ های تازه آموخته‌ شده را تمرین کنند و حس استقلال را در خود تقویت کنند. در این مقاله برخی از مزایای عروسک پولیشی برای کودکان را ذکر کرده ایم.

عروسک پولیشی چیست؟

اسباب بازی پر شده یک عروسک اسباب بازی از پارچه و پر شده با مواد انعطاف پذیر است که با نام های زیادی از جمله اسباب بازی های پولیشی و عروسک مخملی خوانده می شوند. این عروسک ها به اشکال مختلف ساخته می‌ شوند. اما بیشتر آنها شبیه حیوانات واقعی، موجودات افسانه‌ ای، شخصیت‌ های کارتونی یا اشیای بی‌ جان هستند. معمولاً منسوجات انباشته مانند مخمل خواب دار برای مواد بیرونی و الیاف مصنوعی برای پر کردن استفاده می شود. اغلب این اسباب‌ بازی‌ های پولیشی برای کودکان طراحی می‌ شوند، اما محبوب طیف وسیعی از سنین هستند.

مزایای عروسک های پولیشی برای کودکان

از آنجایی که بچه‌ ها می‌ دانند که یک توله سگ زیبا یا یک عروسک پرنسس نشان‌ دهنده یک موجود زنده است، می‌ توانند با آن ارتباط برقرار کنند. بازی با این “دوستان” به کودکان اجازه می دهد تا احساسات پیچیده خود را کشف کنند. بنابراین بازی با اسباب‌ بازی‌ ها و عروسک‌ ها می‌تواند به کودکان کمک کند احساسات و عواطف خود را راحت‌ تر کشف و بیان کنند. اما، واقعاً این به چه معناست؟ دقیقاً چگونه یک خرس عروسکی یا یک سگ پولیشی درک بهتر خود و دنیای اطراف را برای کودکان آسان تر می کند؟

ایجاد اعتماد به نفس و استقلال

عروسک های پولیشی می‌ توانند به بچه‌ ها کمک کنند تا اولین قدم را برای استقلال بردارند. برای کوچولوها، دنیا می تواند بزرگ، ترسناک و طاقت فرسا به نظر برسد. کودکان کوچک کنترل چندانی بر دنیای خود ندارند. با داشتن یک دوست پولیشی، بچه‌ ها می‌ توانند احساس کنند که همیشه یک محافظ همراهشان است و به آنها اعتماد به نفس می‌دهد تا خودشان دنیا را بیشتر کشف کنند.

کنترل و مدیریت احساسات

عروسک های مخملی می توانند به بچه ها کمک کنند تا با احساسات پیچیده تر خود کنار بیایند و آنها را درک کنند. به گفته دکتر پل دوناهو، روانشناس کودک در اسکارسدیل، نیویورک، «کودکان در این سن می توانند یاد بگیرند که با ایفای نقش با عروسک ها، احساسات خود را مدیریت کنند. این به آن‌ ها راهی می‌ دهد تا تجربیات خود را به شیوه‌ای بازیگوش و غیرتهدیدآمیز به اشتراک بگذارند.» بچه های کوچک اغلب با اسباب بازی ها و عروسک های پولیشی نقش بازی می کنند.

بنابراین، به‌ جای جمع‌ آوری احساساتی که درک آن‌ ها بسیار دشوار است. چه رسد به بیان آنها. بچه‌ ها می‌ توانند از اسباب‌ بازی‌ های مخمل‌ شان استفاده کنند تا آن‌ ها را به گونه‌ ای نشان دهند که برایشان منطقی است. به طور کلی هنگامی که کودکان احساساتی را تجربه می کنند که به طور کامل درک نمی کنند. بازی کردن با اسباب بازی های آنها می تواند راهی مطمئن و مثبت برای یادگیری مدیریت احساسات آنها باشد.

تقویت مهارت های زبانی و گفتاری

اسباب بازی های مخملی می توانند به بچه ها کمک کنند تا مهارت های زبانی و گفتاری خود را تقویت کنند. همانطور که کودکان با حیوانات عروسکی و سایر دوستان خود صحبت می کنند، به صدای خودشان نیز گوش می دهند، خودشان می فهمند که چگونه بهترین چیزی را که می خواهند بیان کنند. و مهارت های تلفظ خود را تمرین می کنند. از این گذشته، هرچه کودکان بیشتر صحبت کنند – چه با شما باشد چه با حیوانات عروسکی آنها – تمرین بیشتری انجام می دهند و در برقراری ارتباط بهتر می شوند.

تمرین مهارت های اجتماعی

اسباب بازی های مخملی می توانند به بچه ها کمک کنند تا با دیگران بهتر کنار بیایند. قوانین و هنجارهای اجتماعی می توانند برخی از سخت ترین درس ها باشند. حتی برخی از ما بزرگسالان هنوز گهگاهی با آن دست و پنجه نرم می کنیم. با دوستان و عروسک‌ های پولیشی، بچه‌ ها می‌ توانند با انجام سناریوها و آزمایش کردن احتمالات مختلف، عبور از این موانع را با خیال راحت تمرین کنند. از طریق تعاملات خیالی، کودکان یاد می گیرند که همدلی کنند و رفتارهایی را تمرین کنند که توسط اطرافیانشان الگوبرداری شده است.

کنترل بر دنیای اطراف

اسباب بازی های مخملی می توانند به بچه ها کمک کنند تا حس کنترل بر دنیای خود را به دست آورند. همانطور که قبلاً اشاره کردم، برای بچه‌ ها، جهان می‌ تواند مکانی بزرگ، ترسناک، و پر از هرج و مرج و ناشناخته‌ های شوم به نظر برسد. با این حال، وقتی بچه‌ ها نقش والدین یا مراقب را برای دوستان پولیشی خود می‌ پذیرند، ناگهان بخشی از آن دنیا کاملاً قابل کنترل، قابل درک و ایمن می‌شود.

به کودکان خردسال اجازه می دهد تا بافت های مختلف را کشف کنند.

دادن اسباب بازی های نرم ساخته شده از مواد مختلف به کودکان خردسال اجازه می دهد تا در مورد بافت های مختلف بیاموزند. بچه‌ های کوچک با استفاده از پوست و زبان خود، بافت‌ هایی مانند پارچه‌ های نخی، مخملی، خزدار را کشف می‌ کنند. آنها همچنین می توانند با کاوش در اسباب بازی های نرم مختلف تفاوت بین سفت تر (یعنی پر کردن) و نرم تر را بیاموزند.

فرصت بازی و سرگرمی

با عروسک های پولیشی، فرصت‌ های بازی وانمودی بی‌ پایان است! آنها اسباب بازی های ایده آلی برای بازی هستند زیرا در صورت پرتاب یا افتادن آسیب جدی وارد نمی کنند.کودکان همچنین از اسباب بازی های پولیشی برای بازی های تخیلی استفاده می کنند.

فواید عروسک های پولیشی برای نوزادان و کودکان نوپا

چرا عروسک پولیشی برای کودکان بخریم؟

با توجه به مزایای عروسک پولیشی برای کودکان خیلی از خانواده ها تمایل به خرید این نوع عروسک ها را دارند. البته همه این مزایا عالی هستند. اما با کمی عمیق‌ تر فکر کردن به آنها، این فواید لزوماً به طور خاص به اسباب‌ بازی‌ های پولیشی و مخمل دار مربوط نمی‌ شوند. کودکان با تخیل بی‌ نظیر خود، کاملاً قادرند همه این مزایا را از چیزی غیر از عروسک مخملی مانند یک عروسک پلاستیکی، یک اکشن فیگور یا حتی یک چوب به دست آورند. بنابراین چه چیزی در مورد عروسک های پولیشی بسیار عالی است؟

به عقیده من، پاسخ چیزی است که بسیاری از ما معمولاً آن را مهم نمی دانیم: نوازش، نرمی و در آغوش گرفتن. مزیت واقعی اسباب بازی های مخمل دار این نیست که برای کمک به بچه ها برای برقراری ارتباط، به اشتراک گذاشتن احساسات و درک دنیایشان عالی هستند. اسباب‌ بازی‌ های پولیشی بسیار عالی هستند. زیرا به بچه‌ها یاد می‌ دهند که چگونه در آغوش بگیرند و چگونه بیشتر مراقبت و محبت کنند. به هر حال، کسب مهارت ها و اعتماد به نفسی که برای پیمایش در جهان نیاز دارید یک چیز است و اینکه بتوانید با احساس دلسوزی و مراقبت در آن دنیا حرکت کنید یک چیز دیگر است. فکر می‌کنم این دقیقاً همان چیزی است که عروسک های پولیشی برای کودکان به همراه دارد.

خروج از نسخه موبایل