اسباب بازی های آموزشی کودکان برای تقویت خلاقیت

اسباب بازی های آموزشی کودکان
تحقیقات نشان داده که یادگیری از طریق بازی بخش مهمی از رشد کودک است. حتی در اوایل رشد، ذهن کودک تنها با نگاه کردن به محیط خود و در نظر گرفتن محیط اطراف خود در حال گسترش است. استفاده از اسباب بازی های آموزشی کودکان می‌ تواند کمک کند تا بچه ها مهارت‌ های مختلفی را که در زندگی به آن‌ ها نیاز دارند، بیاموزند. مانند:

فواید اسباب بازی های آموزشی برای کودکان

بچه ها همچون یک اسفنج یادگیری هستند. هر تجربه جدید، هر کلمه ای که یاد می گیرند، هر رفتاری که اتخاذ می کنند، سرمایه گذاری برای آینده ای پربارتر است. شما هرگز نمی توانید تأثیری بزرگتر از زمانی که در سال های اولیه کودکی خود هستند، روی یک شخص بگذارید. آموزش در دوران کودکی در مورد پرورش و شکل دادن به کودک کل نگر است که در نهایت اساس سفر مادام العمر آنها را تشکیل می دهد. کودکان می توانند از یک ماهگی از اسباب بازی های آموزشی بهره مند شوند. در اینجا چند ایده عالی برای اسباب بازی های آموزشی بر اساس محدوده سنی و توضیحی در مورد مزایای آنها آورده شده است.

1-12 ماهگی:

در سنین پایین، بازی حسی به تحریک حواس کودک شما کمک می کند. بهترین اسباب بازی ها در این دوران آنهایی هستند که از طریق صدا، بینایی و لمس تمرکز می کنند. همانطور که کودک شما به رشد خود ادامه می دهد و هماهنگی چشم و دست را توسعه می دهد، خانواده ها می توانند شروع به معرفی اسباب بازی هایی کنند که تعامل بیشتری را تشویق می کند، مانند اسباب بازی های قابل حمل که همچنان با چراغ های چشمک زن و صداهای مختلف، حواس بینایی و شنوایی را القا می کنند. با فعال‌ تر شدن فرزندتان، پیشنهاد می‌ کنیم اسباب‌ بازی‌ های حل مسئله مانند بلوک‌ ها را معرفی کنید. این اسباب‌ بازی‌ ها به کودکان کمک می‌ کنند تا از طریق تعارض‌ ها کار کنند و با علت و معلولی مانند «اگر این کار را انجام دهم، آن اتفاق می‌ افتد» آشنا شوند. آنها همچنین هنگامی که بتوانند پس از آزمون و خطا و راهنمایی بفهمند چگونه یک اسباب بازی کار می کند، اعتماد به نفس خود را افزایش می دهند. دیگر اسباب‌ بازی‌ های عالی برای معرفی، اسباب‌ بازی‌ هایی هستند که حرکت را تقویت می‌ کنند. در این نوع اسباب‌ بازی‌ ها با استفاده از نور و صدا، بچه‌ ها هیجان‌ زده شده و می‌خواهند در اطراف حرکت کنند.

12 تا 24 ماهگی:

وقتی فرزند شما به سن یک سالگی یا بیشتر می رسد، تحرک بیشتری خواهد داشت. اسباب‌ بازی‌ ها و واکرها برای آموزش تعادل و هماهنگی عالی هستند و حس کنجکاوی کودک شما را با تحرک جدیدشان افزایش می‌ دهند. همانطور که کودک شما شروع به یادگیری راه رفتن می کند، شما همچنین می توانید آشنایی با اعداد را با شمارش قدم های آنها شروع کنید. این کار به او کمک می کند تا با اصطلاحات و معانی بیشتر آشنا شود حتی اگر در این سن کاملاً متوجه نشود. اسباب بازی های آموزشی در سنین 12 تا 18 ماهگی عالی هستند زیرا به رشد مهارت های شناخت کودک شما کمک می کنند. برای مثال، اگر مجموعه‌ای از تم دارید که شامل حیوانات می‌ شود، تمرین کنید که هر حیوان چه صدایی تولید می‌ کند. این همچنین با تقویت نام رنگ ها و اشکال به رشد زبان کمک می کند. اسباب بازی های سواری علاوه بر اینکه به جرقه زدن خلاقیت و تخیل کمک کرده، مهارت های هماهنگی آنها را نیز تقویت می کنند.

2 سال به بالا:

با افزایش سن و تحرک فرزندان شما، می توانید اسباب بازی هایی مانند سه چرخه یا حلقه بسکتبال را معرفی کنید که باعث ترویج بازی های فیزیکی بیشتری می شود. هنگامی که به آنها نشان می دهید چگونه از این اسباب بازی ها استفاده کنند، همیشه مطمئن شوید که آنها از نگرانی های ایمنی مانند استفاده از کلاه ایمنی آگاه هستند. همچنین این سن بسیار خوبی برای معرفی اسباب بازی هایی است که شامل ساختن مهارت های شناختی هستند. شن جنبشی یک فعالیت حسی عالی است که به کودکان کمک می کند تا با ایجاد اشکال یا حروف در شن، نوشتن را تمرین کنند. آنها می توانند طراحی یا نوشتن نام خود را تمرین کنند. بازی‌ ها و کتاب‌ های «ببین و بگو» به فرزند شما کمک می‌کند تا تشخیص مهارت‌ های سوادآموزی را توسعه دهد. این نوع اسباب بازی ها به کودک شما نسخه ای بصری از آنچه می شنود نشان می دهد و بالعکس. مجموعه‌ های ساختمانی پیچیده‌ تر مانند آنهایی که مغناطیسی هستند، راه بسیار خوبی برای ارتقای خلاقیت و حل مسئله هستند. اگر مجموعه با بلوک‌ هایی با رنگ‌ های متفاوت همراه است، می‌ توانید شمارش و مرتب‌ سازی هر رنگ را نیز تمرین کنید. اسباب‌ بازی‌ های شمارش برای کمک به کودک شما برای ادامه یادگیری اعداد نیز عالی هستند. این اسباب‌ بازی‌ ها می‌ توانند از مجموعه‌ های انباشته ساده تا مجموعه‌ های بولینگ داخلی متفاوت باشند. اسباب‌ بازی‌ هایی که کودکان را به بازی با دیگران تشویق می‌ کنند، به آنها در ایجاد مهارت‌ های اجتماعی نیز کمک می‌ کنند. 

بهترین برنامه های آموزشی برای کودکان

هزاران برنامه و اسباب بازی آموزشی در بازار وجود دارد که تقریباً می توان آنها را بر اساس خدمات آنها در یک جایگاه خاص طبقه بندی کرد. با دانستن علاقه و استعداد کودک خود، می توانید آنها را بر اساس آن انتخاب کنید. موارد زیر برای بچه ها بسیار محبوب و مفید هستند.

1. برنامه های یادگیری ریاضی

ریاضی موضوعی است که بیشتر دانش آموزان، احتمالاً والدین نیز از آن متنفرند. بنابراین، داشتن بهترین برنامه یادگیری ریاضی برای بچه ها که مفاهیم ریاضی را به روشی خلاقانه آموزش می دهد، گزینه بسیار خوبی خواهد بود. هیچ وقت برای شروع آموزش فرزندتان زود نیست. کودکان پیش دبستانی، مهدکودک ها، کودکان نوپا، و بچه های بزرگتر مشتاق یادگیری ABC، شمارش، جمع، تفریق و موارد دیگر هستند! بهترین راه برای تشویق این امر این است که برنامه ها و بازی های آموزشی هوشمند و خوش ساخت را به صورت روزانه با آنها به اشتراک بگذارید.

2. برنامه های آموزش زبان

برقراری ارتباط مهمترین مهارتی است که هر کودک باید در سنین پایین آموزش ببیند. اینترنت مملو از انبوهی از برنامه های آموزش زبان برای کاربران گروه های سنی مختلف است. می‌ توانید بهترین برنامه یادگیری زبان را برای فرزندتان از فهرستی که توصیه می شود انتخاب کنید. وقتی صحبت از یادگیری زبان توسط کودکان می شود، هرچه زودتر بهتر است. پس از سه سالگی، قرار گرفتن در معرض می تواند به طرق مختلف به کودکان کمک کند. حتی هاروارد هم در مورد یادگیری زبان موافق است و بر اساس یک مطالعه طولی تعیین می کند که یادگیری زبان به کودکان کمک می کند خلاق تر، انعطاف پذیرتر شوند و در حل مسئله مشارکت بهتری داشته باشند. در واقع، مغز پیش از نوجوانی زمان آسان تری برای یادگیری تلفظ و یادگیری صداهای جدید دارد، پس منتظر نباشید. ب

3. برنامه های فعالیت طراحی

نقاشی از جمله کارهایی است که اکثر بچه ها از انجام آن لذت می برند. از طریق نقاشی می توانیم چیزهای انگشت شماری را به آنها آموزش دهیم که شامل حقایق کلی، آگاهی از اشیاء اساسی و البته نقاشی است.

4. برنامه های آموزشی STEAM

علم، فناوری، مهندسی، هنر و ریاضیات. اگر فرزند شما بیشتر به علم و فناوری علاقه دارد، برنامه های STEAM بهترین گزینه برای انتخاب هستند. بنابراین مهارت هایی مانند خلاقیت، تخیل، تجسم، داستان گویی و غیره در زیر مجموعه مهارت های هنر آموزش STEAM قرار می گیرند. گنجاندن اسباب بازی های آموزشی کودکان می تواند هم سرگرم کننده و هم برای رشد او مفید باشد. فرزندان شما چه اسباب بازی هایی را دوست دارند که به یادگیری و رشد کمک کند؟
خروج از نسخه موبایل