اسباب بازی خوب چه ویژگی هایی دارد؟

ویژگی های اسباب بازی خوب

قفسه‌ های فروشگاه‌ های اسباب‌ بازی مملو از محصولاتی برای کودکان هستند: اسباب‌ بازی‌ هایی با رنگ‌ ها، شکل‌ ها و مواد برای کودکان در هر سنی. پیمایش در این همه تنوع و انتخاب اسباب بازی های خوب و متناسب با سن و مرحله رشد کودک شما، همیشه آسان نیست. حتی اگر ماهیت و سلیقه خاص خانواده نقش مهمی در انتخاب و خرید اسباب‌ بازی داشته باشد، چند معیار کلی وجود دارد که در هنگام بررسی ویژگی های اسباب بازی خوب باید در نظر گرفته شود:

ویژگی های اسباب بازی خوب

اسباب‌ بازی‌ ها یکی از پرکاربردترین و به یاد ماندنی‌ ترین چیزها برای بچه‌ها در دوران کودکی هستند. آنها به یاد می آورند که با چه نوع اسباب بازی هایی بازی می کردند و اگر اسباب بازی ای که در دوران کودکی از طریق آن بازی می کردند به طور غیرمنتظره ای به دستشان بیاید، تمام خاطراتشان را زنده می کند. اسباب‌ بازی‌ ها نیز باید از کیفیت خوبی برخوردار باشند، زیرا اسباب‌ بازی‌ هایی وجود دارند که می‌توانند از نظر روحی و جسمی به سلامت کودک آسیب برسانند. از این رو باید اسباب بازی های با کیفیت عالی بخرید. به علاوه خصوصیات دیگری نیز داشته باشد. در این مقاله می خواهیم ویژگی های یک اسباب بازی خوب را با هم بررسی کنیم.

کودکان باید بتوانند به طرق مختلف با اسباب بازی ارتباط برقرار کنند:

اگر اسباب‌ بازی برای کودک جالب نباشد، خریدن آن بی‌ معنی است. این آزمون برای این است که آیا یک اسباب بازی ارزش پول قابل توجهی را دارد که احتمالاً برای آن خرج می کنید یا خیر.

به ویژه کودکان کوچک دوست دارند با تمام حواس خود اسباب بازی ها را بررسی کنند و فقط آنها را با دست لمس نکنند، بلکه آنها را در دهان خود بگذاریند، بچرخانند و ضربه بزنند. یک اسباب بازی خوب باید در این “آزمون استقامت” مقاومت کند و برای بسیاری از روش های مختلف بازی مناسب باشد.

از مواد باکیفیت ساخته شده است:

از آنجایی که وسایل بازی نوزادان و کودکان کوچک به طرق مختلف مورد استفاده قرار می گیرد. باید به مواد، رنگ ها و قطعات کوچک مورد استفاده در ساخت توجه کرد. اسباب بازی ها نباید حاوی مواد نرم کننده، رنگ یا لاک سمی و قطعات کوچکی باشند که ممکن است بلعیده شود. علائم گواهی مانند علامت GS برای ایمنی تایید شده (مقاومت در برابر سایش) و علامت TüV (تست ایمنی و آلاینده توسط انجمن بازرسی فنی آلمان) نشانه های خوبی هستند. علامت CE به سادگی تأیید می کند که حداقل الزامات اتحادیه اروپا برآورده شده است.

دوام یک معیار کیفیت مهم است:

حتی اگر گاهی اوقات به این فکر می‌ کنیم که اسباب‌ بازی‌ ها باید دائماً جایگزین و تجدید شوند، دوام و عملکرد ویژگی‌ های مهمی برای اسباب‌ بازی‌ ها هستند. اسباب‌ بازی نباید فقط محکم به نظر برسد، بلکه باید همه‌ کاره و بادوام باشد. برای مثال، بلوک‌ های ساختمانی چوبی با چاپ می‌ توانند به عنوان اولین پازل عمل کنند، اما می‌ توان از آنها برای ساختن یک برج نیز استفاده کرد. قبل از اینکه تصمیم به خرید یک اسباب بازی بگیرید، منطقی است که بپرسید آیا کودک شما می تواند برای مدت طولانی با آن به روش های مختلف بازی کند یا خیر. یا اینکه اسباب بازی فقط دامنه محدودی از فعالیت ها و عملکرد محدودی را ارائه می دهد؟ آیا فضایی برای تعامل تخیلی ارائه می دهد، یا طراحی آن بسیار دقیق است و تنها چند روش جایگزین را برای بازی امکان پذیر می کند؟

متناسب با سن کودک باشد:

بسیاری از اسباب‌ بازی‌ ها اطلاعات مربوط به محدوده سنی روی بسته‌ بندی خود دارند. این می تواند مفید باشد، اما فقط راهنمایی برای بازی است. علایق و مرحله رشد فرزندتان را در نظر بگیرید تا به شما ایده بهتری درباره انتخاب آن بدهد.

با این حال، اطلاعات مربوط به محدوده سنی می تواند برای ایمنی مهم باشد – به عنوان مثال، وقتی اسباب بازی ها حاوی قطعات کوچکی هستند که کودک می تواند آن را ببلعد. در این موارد، عاقلانه است که اطلاعات مربوط به محدوده سنی توصیه شده را دنبال کنید.

برای نوزادان، بازی تماماً در مورد تعامل با شما یا سایر مراقبان یا اعضای خانواده است. کودک شما از تماشای صورت شما، گوش دادن به صدای شما و بودن با شما لذت می برد. حتی فعالیت‌ های بازی مانند نگاه کردن به یک موبایل با رنگ‌ های روشن، گوش دادن به یک اسباب‌ بازی موزیکال بادی، و گرفتن جغجغه سرگرم‌ کننده‌ تر هستند.

کودکان نوپا عاشق بازی با جعبه ها، بلوک های ساختمانی، گیره ها، سطل ها و ظروف و لباس هایی برای آرایش هستند. کودکان نوپا همچنین از آلات موسیقی ساده ای لذت می برند که می توانند آن ها را تکان دهند و بکوبند. مانند طبلی که از یک دیگ وارونه و یک قاشق چوبی ساخته شده است.

بچه های بزرگتر اغلب دوست دارند مسائل را حل کنند و از تخیل خود استفاده کنند. پازل ها یا بازی هایی که کودک شما را به بازی با دیگران تشویق می کند نیز انتخاب های خوبی هستند.

برای درک بیشتر این موضوع مقاله راهنمای انتخاب اسباب بازی برای سنین مختلف را مطالعه کنید.

از پلاستیک مرغوب ساخته اند:

اسباب بازی هایی در بازار موجود است که کیفیت ساخت آنها چندان خوب نیست. این اسباب‌ بازی‌ ها می‌ توانند برای بچه‌ ها بسیار حساس باشند، مثلاً اگر اسباب‌ بازی را بخورند یا روی پوستشان خراشیده شوند، ممکن است برای کودک و همچنین والدینش دردسرهای زیادی ایجاد کند. بنابراین اگر برای فرزند دلبندتان اسباب‌ بازی می‌ خرید، مطمئن شوید که اسباب‌بازی از مواد خوب تشکیل شده و منبع مواد اولیه آن نیز خوب و سازگار با محیط‌ زیست باشد.

اسباب بازی های چوبی باید ترجیح داده شوند:

انواع مختلفی از مواد و پلاستیک وجود دارد که مخصوصاً برای اسباب بازی های ارزان قیمت ساخته می شوند. این مواد شامل مواد شیمیایی مضری هستند که می توانند باعث بدتر شدن سلامت کودک مانند ایجاد بثورات پوستی و حتی بریدگی در دست ها و پاها شوند. برای از بین بردن این نوع مشکلات احتمالی، باید از مواد سازگار با محیط زیست، به ویژه چوب استفاده کنید. چوب به شما کمک می کند تا سلامت کودک را حفظ کنید. زیرا اسباب بازی های چوبی بسیار سخت هستند و مانند پلاستیک به راحتی نمی شکنند و بر روی پوست ایجاد می کنند.

رنگ اسباب بازی به راحتی از بین نمی رود:

اگر هر زمان از فروشگاه های باکیفیت اسباب بازی خریده باشید، می دانید که یک اسباب بازی خوب چه شکلی است. کیفیت رنگ اسباب بازی در مورد کیفیت واقعی اسباب بازی صحبت می کند. اگر اسباب بازی را خراشیدید و رنگ آن به راحتی جدا شد، به این معنی است که اسباب بازی کیفیت بدی دارد و اگر اسباب بازی حتی پس از خراشیدن و افتادن رنگ آن از بین نرود، علامت سبز است و اسباب بازی کیفیت خوبی دارد.

احساس اسباب بازی در دست باید خوب باشد:

اگر می خواهید کیفیت مواد استفاده شده روی اسباب بازی یا به طور کلی هر چیز دیگری را بررسی کنید، اساسی ترین آزمایشی که می توانید برای آن انجام دهید این است که حس در دست آن اسباب بازی را بررسی کنید. آن اسباب بازی را در دست بگیرید و احساس خوبی داشته باشید، به احتمال زیاد اسباب بازی باکیفیت است. اگر کیفیت مواد خوب باشد، در حالی که اسباب بازی را در دست دارید، احساس خوبی خواهید داشت و کیفیت آن نیز قابل احساس است. از این رو هنگام خرید یک اسباب‌بازی، بررسی احساس در دست برای به دست آوردن یک ایده کلی در مورد کیفیت آن ضروری است.

از نظر زیبایی شناسی جذاب باشد:

خوب به اسباب بازی نگاه کنید آیا می خواهید با آن بازی کنید؟ مسلما زیبایی در چشم بیننده است و فرزند شما قاضی نهایی خواهد بود. با این وجود، اسباب بازی های ترسناک یا عروسک های زشت لزومی ندارد که با شما به خانه بیایند.

در حالی که اسباب‌ بازی‌ هایی که صدا ایجاد می‌ کنند برای کودک جذاب است. اما می‌تواند برای بزرگسالان و سایر اعضای خانواده نیز آزاردهنده باشد. برای خرید اسباب‌ بازی‌ هایی که سروصدا می‌ کنند دقت کنید.

باید آموزشی باشد:

مطمئناً یک اسباب بازی باید سرگرم کننده باشد. اما اگر کودک شما بتواند چیزی از بازی با یک اسباب بازی یاد بگیرد، حتی بهتر است.

اسباب بازی های کودکان باید محدود باشد:

طبق معمول، اسباب‌ بازی‌ های خوب راه‌ های بازی محدودی ندارند تا بچه‌ ها بتوانند با تخیل و توانایی خلاقانه‌ شان راه‌های بازی خود را ابداع کنند. اسباب‌ بازی‌ هایی با ویژگی‌ های محدود تنها روش استاندارد بازی را ندارند، بنابراین در سنین مختلف، بچه‌ ها باید آن‌ ها را به روش‌ های مختلف بازی کنند.

باید برای کودکان ایمن باشد:

مهم نیست که چه نوع اسباب بازی هایی برای بچه ها وجود دارد. ایمنی از مهمترین ویژگی های اسباب بازی خوب است. آنها باید از مواد 100% قابل بازیافت ساخته شده و لبه ها و گوشه های تیز نداشته باشند. قطعات و لوازم جانبی ترکیبی اسباب بازی های ایمن بسیار محکم هستند تا توسط بچه ها بی احتیاط قورت داده نشود. علاوه بر این، برخی از مواد شیمیایی مضر و مواد قابل اشتعال نباید در اسباب بازی ها وجود داشته باشد. این موارد باید در مورد ایمنی اسباب بازی و کودک شما هنگام بازی با آن نگران کننده باشد.

خروج از نسخه موبایل