صندلی غذای کودک چی بخرم؟

صندلی غذای کودک چی بخرم

صندلی غذای کودک چی بخرم؟ بهترین صندلی غذای کودک چیست؟ بهترین صندلی کودک برای فضاهای کوچک چیست؟ اینها همه سوالاتی است که همه مادرها هنگام خرید صندلی غذا کودک دارند! این را می دانیم که با توجه به فراوانی محصولات موجود در بازار انتخاب چقدر می تواند طاقت فرسا و گیج کننده باشد! در این پست وبلاگ، امیدوارم این جستجو را برای شما ساده کنم!

صندلی غذا کودک چیست؟

نوعی صندلی است که کودک یا کودک نوپای شما می‌ تواند در آن قرار گیرد تا شما به آن‌ ها غذا بدهید یا خودشان غذا بدهند. صندلی کودک در واقع صندلی بلندی است، برای اینکه مجبور نباشید برای تغذیه کودک خود کمر خود را خم کنید و یک سینی مناسب برای غذا در جلو داشته باشید.

صندلی غذا می تواند مکانی امن برای کودک شما باشد تا در زمانی که در آشپزخانه مشغول هستید، بازی کند و احساس کند که بخشی از فعالیت است.

اکثر صندلی های کودک از حدود 6 ماهگی مناسب هستند. این تقریباً زمانی است که کودک شما می تواند به تنهایی بنشیند، و زمانی است که شما شروع به از شیر گرفتن می کنید.

راهنمای خرید صندلی غذای کودک

وقتی که می‌ خواهیم یک صندلی راحت، ایمن و با قابلیت تمیز کردن آسان را برای کودک تهیه کنیم، واقعیت این است که بهترین صندلی‌ های موجود لزوماً گران‌ ترین یا «فوق‌ العاده‌ ترین» نیستند!

از آنجایی که صندلی باید حدود دو سال استفاده مداوم را تحمل کند، شما باید مطمئن شوید که مدلی ایمن، محکم و با قابلیت تمیز کردن آسان را انتخاب می کنید. قبل از خرید، از دوستان خود بپرسید که آیا توصیه هایی برای صندلی غذا دارند یا خیر. سپس هنگامی که در یک فروشگاه هستید، بررسی کنید که آیا معیارهای زیر را دارد یا خیر.

وضعیت نشستن برای نوزاد

آیا می دانستید که قرار گرفتن صحیح کودک برای تجربه تغذیه ایمن و متمرکز بسیار مهم است؟ بنابراین ابتدا موقعیت مناسب نشستن برای غذا دادن به نوزاد را باید مدنظر داشته باشید.

در اینجا لیستی از کارهایی وجود دارد که کودک شما باید بتواند روی صندلی کودک خود انجام دهد تا به موفقیت تغذیه مطلوب برسد!

چرا نشستن مناسب اینقدر مهم است؟

یکی از بزرگترین توصیه‌ ها برای کمک به کودک نوپا در نشستن و ماندن پشت میز، اطمینان از نشستن مناسب و راحت است! نشستن مناسب اغلب نادیده گرفته می شود، اما برای موفقیت در تغذیه بسیار مهم است!

اگر کودک نوپا یا نوزاد به راحتی و با ثبات خوب ننشسته است، موارد زیر را مشاهده خواهید کرد:

این علائم زمانی شروع می‌ شوند که کودک شما به حالت عمودی نگه داشته نمی‌ شود و زیرپایی ندارد. به این فکر کنید که وقتی از روی یک چهارپایه واقعاً بلند غذا می خورید، چگونه است.آیا با پاهایتان که بدون تکیه گاه آویزان هستند، مبارزه می کنید؟ این چه تاثیری بر جویدن، هماهنگی، حفظ وضعیت بدنی و راحتی شما دارد؟ اینها همه دلایلی هستند که چرا باید یک موقعیت نشستن راحت برای کودک نوپا یا نوزاد خود پیدا کنید!

ویژگی های صندلی غذای کودک مناسب

یک صندلی بلند مناسب محبوب ترین و مهمترین وسیله تغذیه است! به یاد داشته باشید که یک صندلی بلند مناسب یا خوب به این معنی نیست که باید گران ترین صندلی باشد! اگر چه برخی از ویژگی ها می توانند مفید باشند اگر بتوانید برای آنها پول خرج کنید، اما ضروری نیستند.

ویژگی های ایمنی: هنگام انتخاب صندلی بلند، ایمنی نیز مهم است. آیا صندلی بلند دارای سگک است؟ اکثر اتفاقات به این دلیل رخ می دهد که والدین از سگک استفاده نمی کنند. ایمن نگه داشتن کودک از لیز خوردن یا افتادن از روی صندلی، بستن کمربند ضروری است.

قانون طلایی 90-90-90. این به معنای زاویه 90 درجه در باسن، زاویه 90 درجه در زانوها و زاویه 90 درجه در مچ پا با پاهای صاف است. شما می خواهید صندلی بلندی پیدا کنید که به شما این امکان را می دهد که به راحتی کودک خود را در هنگام غذا خوردن در این وضعیت قرار دهید.

دارای زیرپایی (قابل تنظیم بهتر است). آویزان شدن پاها در حین غذا خوردن برای ساپورت و ثبات تنه و هسته کودک شما خوب نیست. نداشتن تکیه گاه مناسب پا می تواند باعث بی توجهی و تمرکز کمتر کودک در زمان غذا شود.

سینی قابل جابجایی. قرار دادن سینی کودک در ارتفاع آرنج‌ ها باعث می‌شود دامنه حرکتی مناسب هنگام غذا خوردن وجود داشته باشد. سینی قابل جابجایی یکی دیگر از ویژگی هایی است که می تواند خوب باشد اگر بخواهید می توانید آن را بردارید.خرید یک صندلی بلند با ارتفاع قابل تنظیم برای زمانی که کودک شما رشد می کند و به دوران کودکی منتقل می شود نیز مفید است!

تمیز شدن راحت صندلی

نوزادان غذاخوران نامرتب هستند و این بدان معناست که شما باید در نظر داشته باشید که تمیز کردن صندلی کودک بعد از خوردن غذا چقدر آسان است.

اگر تمیز کردن سریع در اولویت است، به دنبال روکش های پلاستیکی، وینیل و پی وی سی تمیز با دستمال مرطوب باشید. روکش های پارچه ای باید برداشته و شسته شوند، بنابراین به کمی تلاش بیشتری نیاز دارید. هرچه درزها و شکاف ها کمتر باشد، بهتر است.

قبل از خرید صندلی غذا با روکش وینیل، انگشتان خود را دور لبه‌های کوسن بچرخانید تا مطمئن شوید که هیچ لبه تیزی وجود ندارد که به کودک شما آسیب برساند.

چقدر فضا دارید؟

اگر یک آشپزخانه جمع و جور دارید، باید یک صندلی بلند پیدا کنید که به طور مرتب تا شود یا یک قسمت پایه کوچک داشته باشد. برخی از صندلی های بلند سنتی دارای پاهای پهنی هستند که می تواند نیمی از یک آشپزخانه کوچک را اشغال کند!

اگر به دنبال یک صندلی تاشو می‌گردید، بررسی کنید که آیا در هنگام تا شدن به خودی خود بایستد یا خیر – در غیر این صورت به جایی نیاز دارید که به آن تکیه دهید.

بلند کردن نوزاد به داخل و خارج چقدر آسان است؟

صندلی‌های بلند مکانیسم‌ های مختلفی برای داخل و خارج کردن کودک شما دارند. با برخی از آنها، می توانید سینی را بردارید یا به سمت جلو بکشید تا به شما منطقه وسیع تری بدهد تا کودک خود را داخل آن بریزید. برخی دیگر انعطاف پذیر نیستند. صندلی‌های بدون سینی معمولاً وسیع‌ ترین ناحیه‌ ای را دارند که می‌ توانند کودک شما را روی صندلی قرار دهند.

بهترین توصیه: اگر می توانید هنگام خرید صندلی کودک، کودک خود را با خود ببرید و سعی کنید او را داخل و خارج کنید. همچنین، برداشتن یا جابجایی سینی، بازکردن تسمه‌ها و تا کردن صندلی را تمرین کنید.

آیا به صندلی غذای قابل حمل نیاز دارید؟

اگر فقط می خواهید صندلی کودک را به اتاق منتقل کنید، به دنبال گزینه ای سبک وزن یا گزینه ای با چرخ های چرخدار باشید. اگر می‌ خواهید در گردش های روزانه هم آن را همراه ببرید، به چیزی نیاز دارید که به اندازه جمع و جور جمع می‌ شود و متناسب با صندوق عقب خودرو باشد.

همچنین صندلی‌ های مخصوص مسافرت، تقویت‌ کننده‌ ها (از جمله تقویت‌ کننده‌ های تاشو) و صندلی‌ های گیره‌ دار نیز برای این منظور طراحی شده‌ اند. برخی از آنها دارای کیف مسافرتی یا بند حمل هستند تا حمل و نقل شان را آسان کند.

چه زمانی به صندلی کودک نیاز دارید؟

وقتی کودک می تواند به تنهایی بنشیند و غذای جامد می خورد – معمولاً در حدود 6 ماهگی – وقت آن است که یک صندلی غذا را به چیدمان آشپزخانه خود اضافه کنید.

خروج از نسخه موبایل