وان نوزاد چی بخرم؟

وان نوزاد چی بخرم

حمام بخشی از مراقبت از شما کودک است تا پوست نرم کودک را شاداب و تمیز نگه دارید. اما حمام کردن نوزاد برای اولین بار می تواند تجربه ای ترسناک باشد. کودکان ریز و منقبض هستند و کنترل آنها با اضافه کردن مواد شوینده لغزنده و مرطوب یک چالش سخت خواهد بود. وان حمام کودک چیزی است که در این لحظات به کمک شما می آید. در این مقاله به این سوال وان نوزاد چی بخرم پاسخ داده ایم و تمام ویژگی های یک وان خوب را بررسی کرده ایم.

راهنمای خرید وان نوزاد

یک وان نوزاد مناسب و خوب نه تنها زمان حمام را برای شما آسان تر می کند، بلکه مطمئن می شود کودک شما راحت و ایمن است. اگر وارد هر فروشگاه کودک شوید، انواع مختلفی از سبک های وان حمام کودک را مشاهده خواهید کرد. پیدا کردن بهترین وان حمام کودک برای شما می تواند گیج کننده و وقت گیر باشد. در راهنمای وان نوزاد چی بخرم شما تمام اطلاعات مورد نیاز خود را در اختیار خواهید داشت.

انواع وان نوزاد

وان حمام سنتی کودک

وقتی به وان حمام کودک فکر می کنید، این همان چیزی است که به ذهن شما خطور می کند. درست مانند وان شما طراحی شده است، اما به اندازه کودک است. می توانید آنها را با آب پر کنید و کودک را روی زمین، در وان خود، در سینک یا پایه وان بشویید. این وان ها ممکن است طراحی باز یا دارای خطوطی برای حمایت از کودک باشند. حمام های سنتی کودک در سه سبک مختلف وجود دارد:

وان حمام قابل حمل نوزاد

نوعی صندلی بلند برای راحتی شستن کودک در هر کجا که می خواهید طراحی شده است. از ویژگی های اصلی این وان های کودک می توان به جمع و جور بودن، سبک بودن و نگهداری آسان آنها اشاره کرد. وان حمام قابل حمل بیشتر در سینک یا وان معمولی استفاده می شود.

مواد وان حمام نوزاد

پلاستیک

اکثر وان های استاندارد حمام کودک از پلاستیک قالبی ساخته شده اند. این باعث می شود آنها محکم، ضد آب، بادوام، سبک وزن و بدون آب قابل حمل باشند. همچنین پس از استفاده تمیز و خشک می شوند. آنها نسبت به وان حمام پارچه ای مقرون به صرفه تر هستند. وان های پلاستیکی با شکل ثابت فضای زیادی را اشغال می کنند و نگهداری آنها سخت تر است.

پارچه

وان های مدرن از پارچه برای حمایت از کودک در هنگام حمام کردن استفاده می کنند. این به نوزاد راحتی بیشتری نسبت به وان پلاستیکی سخت می دهد. وان حمام پارچه ای کودک نرم، قابل حمل است و راحت تر در سینک قرار می گیرد. آنها را بهداشتی نگه دارید و با ماشین لباسشویی و خشک کردن از کپک جلوگیری کنید. حمام های پارچه ای نوزاد برای کسانی که می خواهند استفاده از محصولات پلاستیکی کودک را به حداقل برسانند عالی است.

مش

وان های قابل تبدیل اغلب همراه با یک بانوج برای حمایت از نوزادان هستند. این پارچه از نوع مشبک راحت است و به شکل کودک منطبق است. همچنین شما می توانید در حین تمیز کردن کودک از آنها حمایت کنید. سوراخ‌های توری به آب اجازه می‌دهد تا بدون جمع شدن در اطراف کودک به داخل حمام برود.

فوم

برخی از حمام های کودک با یک بالشتک فوم در بالای پلاستیک پوشانده شده اند. این یک پد کمی بیشتر برای راحت کردن کودک ارائه می دهد. در صورتی که حمام پلاستیکی شما هیچ نوع لایه ای نداشته باشد، حمام اسفنجی گزینه دیگری است.

آناتومی وان نوزاد

صندلی

این قسمت باید هم راحتی و هم پشتیبانی برای کودک در وان فراهم کند. صندلی های پد دار راحتی بیشتری را برای نوزادان فراهم می کند. صندلی‌ های کانتور پلاستیکی برای کودک پشتیبانی می‌ کنند و شستن کودک را آسان‌ تر می‌ کنند.

می‌توانید فوم، اسفنج یا درج توری خود را به وان کودک اضافه کنید تا راحتی و پشتیبانی بیشتری ایجاد کنید. سپس با رشد کودک و نیاز به فضای بیشتری می توان آن را حذف کرد.

با کشیدن دست روی صندلی، لبه های تیز را بررسی کنید. این می تواند روی پوست نرم کودک مالیده شود و باعث آسیب شود.

مراقب صندلی های کانتوری باشید که از حالت درازکش و نشسته پشتیبانی می کنند.

لبه ها

شاید هرگز کناره یا لبه های وان کودک را به عنوان یک ویژگی در نظر نگرفته باشید، اما آنها مزایایی را به شما ارائه می دهند. لبه منحنی به وان حمام لبه ای امن و راحت برای شما و کودک می دهد. همچنین به عنوان دسته ای برای حمل حمام یا دست برای نگهداری عمل می کند.

لبه ها همچنین ممکن است به عنوان محلی برای نگه داشتن پارچه ها و شستشوی کودک تبدیل شوند. نگه داشتن این چیزها در نزدیکی دست برای ایمن، سریع و کارآمد بودن زمان حمام مهم است.

لبه های شیب دار همچنین هرگونه نشت ناشی از حمل یک وان پر از آب یا تخلیه آن پس از حمام را به حداقل می رساند.

زه کشی

پلاگین تخلیه یکی از ویژگی های برخی از وان های کودک است که تخلیه آنها را آسان می کند. به سادگی دوشاخه را بکشید و اجازه دهید آب تخلیه شود.

این به شما کمک می کند تا از زور زدن برای فشار دادن به یک حمام سنگین پر از آب جلوگیری کنید. همچنین هرگونه آشفتگی ناشی از جریان برگشتی یا پاشیدن آب هنگام تخلیه را کاهش می دهد.

زهکشی ها معمولا بر روی

پایه

پایه وان حمام چیزی است که تمام پشتیبانی را ارائه می دهد. مهم است که پایه بادوام و مطالعه باشد.

یکی از ویژگی های عالی پایه، یک ناحیه قابل تنظیم یا کانتور است که به آن کمک می کند به راحتی در سینک قرار گیرد. این کار باعث پر شدن آسان می شود و پشت شما را از خم شدن کودک شسته نجات می دهد.

یک پایه بزرگ به کودک بزرگتر فضای زیادی برای جابجایی می دهد اما برای نگهداری آن می تواند بسیار حجیم باشد.

دماسنج

برای جلوگیری از پر شدن حمام خیلی گرم یا سرد، یک نشانگر دما توصیه می شود. این روش سنتی چک کردن با آرنج یا مچ دست را می گیرد. نشانگرهای دما معمولاً یکی از دو نوع هستند:

راهنمای خرید وان کودک

بیایید تمام ویژگی هایی را که باید برای یافتن بهترین حمام کودک برای خانواده خود به دنبال آن باشید، بررسی کنیم.

رده سنی

استفاده

هزینه

ایمنی

ایمنی مهمترین ویژگی هر حمام نوزاد است و هرگز نباید از آن غافل شد. هرگز روی ابزارهای شیک و فانتزی بیش از ایمنی سرمایه گذاری نکنید، این می تواند آسیب جدی به فرزند شما وارد کند. این ویژگی ایمنی است که باید مراقب آن باشید.

همه وان های حمام نوزاد باید با استاندارد ایمنی ASTM F2670-09 برای وان حمام نوزاد مطابقت داشته باشند.

ثبات – یک حمام استاندارد نوزاد با پایه ثابت بزرگ بیشترین ثبات را به شما ارائه می دهد. حمام های کودک با پایه های منعطف یا کانتور در معرض خطر بیشتری برای جابجایی هستند. حمام کودک شما باید وزن آب و وزن کودک شما را تحمل کند.

سطح غیر لغزنده – نوزادان خیس بسیار لغزنده هستند به خصوص روی سطح پلاستیکی صاف. یک صندلی بدون لغزش یا بافت از حرکت بیش از حد کودک شما جلوگیری می کند.

کانتورها – این یک حمام داخلی است که به قرار دادن کودک کمک می کند و از سر خوردن یا افتادن در آب تحت نظارت دقیق حمایت می کند.

بررسی دما – یک دماسنج داخلی شما را از حدس زدن اینکه آیا آب برای کودکتان مناسب است یا خیر باز می دارد. آب خیلی گرم یا سرد می تواند برای شما خطرناک باشد. یک دماسنج دیجیتالی بهترین کار است تا از دمای دقیق آن مطلع شوید و اگر آب خیلی سریع خنک می شود یا خیر.

قفل – یک حمام کودک تاشو یا قابل تبدیل باید دارای ویژگی های قفل کننده باشد تا ساختار حمام را تثبیت کند.

سهولت استفاده

خود را در وضعیتی تصور کنید که یک نوزاد خیس و متلاطم در یک دست است و سعی می کند با دست دیگر تمیز کند. ظاهر خوبی دارد یا هزینه کمی دارد، اما آیا اغلب استفاده از آن عملی است؟

راه اندازی – در نظر بگیرید که حمام کودک چقدر آسان است که تنظیم و پر شود. آیا برای حمایت از محدوده سنی کودک خود نیاز به تنظیم بی‌ نقص دارید؟ آیا حمام به شما این امکان را می دهد که عمق آب و همچنین راحت و ایمن نگه داشتن کودک را کنترل کنید؟ در نظر بگیرید که آیا می توانید کودک را به راحتی با یک دست بشویید.

اندازه – چقدر فضا برای تنظیم حمام کودک خود دارید؟ یک وان بزرگ؛ فضا و ثبات را ارائه می دهد، اما می تواند سنگین و سخت باشد. وان های قابل حمل نوزاد باید به درستی قرار گیرند زیرا به اندازه یک وان حمام معمولی کودک ثابت نیستند.

ذخیره سازی – اگر فضای کمی دارید، حمام کودک تاشو یا سینک ظرفشویی گزینه ای عالی برای صرفه جویی در فضاست. نگهداری حمام های استاندارد کودک می تواند بسیار حجیم باشد. حمام کودک پارچه ممکن است قبل از نگهداری نیاز به خشک شدن داشته باشد زیرا می تواند آب زیادی را جذب کند.

قابلیت حمل – وان های پارچه ای و تاشو بهترین گزینه برای جابجایی در خانه هستند. برای استفاده در خارج از خانه؛ وان بادی بهترین گزینه است. وان حمام استاندارد بهتر است برای دسترسی راحت در حمام خود مونتاژ شوند.

راحتی

زمان حمام کردن باید یک تجربه آرامش بخش باشد، در غیر این صورت شما و کودک احساس استرس شدیدی خواهید داشت. به این ترتیب وان کودک شما می تواند هنگام شستن کودک شما را راحت تر کند.

صندلی روکش دار – یک ناحیه نرم برای نشستن نسبت به پلاستیک سخت راحت تر خواهد بود.

پوزیشن – یک تکیه کانتور یا تسمه برای نوزادانی که نمی توانند عمودی بنشینند عالی است. همانطور که کودک رشد می کند، طراحی صندلی باز یا کانتور می تواند به او کمک کند تا راحت بنشیند و بازی کند. مدل های سطلی برای نگه داشتن نوزادان در هر سنی درست مانند دوران جنینی عالی هستند. این می تواند به کاهش ناراحتی های ریفلاکس یا قولنج برای برخی از نوزادان کمک کند.

فضا – این یک مورد ترجیح شخصی برای کودک شماست. برخی در یک وان محصور احساس امنیت بیشتری می کنند و برخی دیگر احساس شناور بودن با وان های بزرگتر را دوست دارند. اگر کودک شما احساس امنیت نکند یا جایی برای حرکت نداشته باشد، ممکن است به سرعت بدخلق شود.

تمیز کردن

حمام کودک شما باید تمیز و خشک باشد تا استفاده از آن برای کودک بهداشتی باشد. برای کاهش حجم کار تمیز کردن، این ویژگی ها را بررسی کنید.

مواد – حمام های پلاستیکی کودک راحت ترین روشی هستند که پاک می شوند. وان های دارای کانتور معمولا دارای مناطقی هستند که دارای آب راکد هستند. صندلی‌ های بلند پارچه‌ ای باید قبل از خشک شدن، آبکشی و ساییده شوند.

قابل شستشو در ماشین لباسشویی – وان های پارچه ای نوزاد را معمولا می توان با ماشین شستشو و خشک کرد. این کار فرآیند شستشو را تسریع می کند و آن را بهداشتی نگه می دارد. با این حال شستشوی مکرر می تواند دوام وان را کاهش دهد یا به سرعت فرسوده به نظر برسد.

توصیه های ایمنی در حمام نوزاد

شما هرگز نباید ایمنی کودک خود را در طول زمان حمام بدیهی بدانید. کودک شما بیشتر در معرض خطر لغزش، ضربه، سوختن یا غرق شدن است. همیشه این توصیه های ایمنی را هنگام حمام کردن نوزاد به کار بگیرید.

هرگز کودک را بدون نظارت رها نکنید

هیچ استثنایی از این قانون وجود ندارد، شما باید همیشه نظارت بزرگسالان را برای کودک خود در آب فراهم کنید. حتی یک دقیقه آنها را رها نکنید. یک نوزاد می تواند در عرض 20 ثانیه در کمتر از چند سانتی متر در آب غرق شود.

قبل از شروع، همه لوازم حمام خود را جمع آوری کنید تا نیازی به ترک کنار نوزاد نداشته باشید. کودک شما باید همیشه در دسترس بازوها باشد. هرگز تصور نکنید که سایر فرزندان شما می توانند بر نوزاد شما نظارت کنند.

دما را بررسی کنید

آب خیلی گرم یا سرد می تواند برای نوزادان خطرناک باشد. پوست کودک شما بسیار نازکتر از بزرگسالان است و می‌ تواند راحت‌ تر بجوشد. حمام سرد مخصوصاً برای نوزادان خردسال یا نارس خطرناک است. تنظیم دمای بدن برای آنها دشوارتر است و منجر به کاهش وزن می شود. توصیه می کنیم از یک دماسنج حمام برای بررسی دمای آب استفاده کنید.

از شیر آب محافظت کنید

اگر کودک نزدیک شیر آب قرار دارد، باید از آن محافظت کنید. یک شیر آب می تواند پس از منفذ آب گرم مدتی گرما را حفظ کند. همچنین در صورت لغزش کودک شما را در معرض خطر آسیب جدی قرار می دهد. روکش شیر آب؛ ناحیه را پوشانده و از انگشتان ظریف در برابر گرما محافظت می کند.

از سطح غیر لغزنده استفاده کنید

یک سطح پلاستیکی می تواند بسیار لغزنده شود حتی اگر کودک به خوبی حمایت شود. وان با سطحی غیر لغزنده خطر سر خوردن نوزاد را کاهش می دهد. یک سطح غیر لغزنده همچنین باعث می شود که شما در مورد حمام کردن کودک و شستن آنها با بازوی آزاد خود اطمینان بیشتری داشته باشید.

CPR را یاد بگیرید

یادگیری نحوه احیای نوزاد یک مهارت زندگی بسیار مفید است. امیدواریم هرگز نیازی به استفاده از آن نداشته باشید، اما زمانی که ثانیه شماری می شود، می تواند جان انسان ها را نجات دهد.

جمع بندی

امیدواریم راهنمای وان نوزاد چی بخرم برای یافتن وان مناسب برای کودک به شما کمک کند. اگر وان مورد علاقه ای دارید که می خواهید با مادران دیگر به اشتراک بگذارید یا نکاتی برای حمام کردن نوزاد دارید؛ نظر خود را با ما در میان بگذارید.

خروج از نسخه موبایل