بلاگ

معرفی بازی برای بالا بردن هوش کودک

تمام کودکان برای این که دنیای اطراف خود را بهتر بشناسند و بتوانند اتفاق‌هایی که می‌افتد را به خوبی درک کنند، به حرکت، بازی و جنبش نیاز دارند. از این رو می‌توان گفت بازی کردن، یک راه مناسب برای کودکان است تا بتوانند اغلب امور دور و بر خود را بشناسند و بهتر واقعیت‌های خارجی را کشف کنند. در واقع بازی برای بالا بردن هوش کودک، بسیار مؤثر است و والدین می‌توانند با کمک بازی‌های مختلف، تمرکز و هوش کودکان خود را افزایش دهند.

بازی برای بالا بردن هوش کودک

والدین باید دقت داشته باشند که تقویت ذهن کودکان تا قبل از 5 سالگی، اهمیت زیادی دارد. زیرا در این مدت حدود 90 درصد از مهارت‌های ذهنی آن‌ها، شکل می‌گیرد. در اصل کودکان در این رده سنی، ساده‌تر مهارت‌ها را می‌آموزند. از این رو اگر می‌خواهید با چند نمونه از بهترین بازی‌ها برای تقویت هوش کودکان خود آشنا شوید، پیشنهاد می‌کنیم تا انتهای مطلب همراه ما بمانید.

  • بازی شطرنج

بازی شطرنج به شکل ویژه‌ای تمرکز و دقت افراد را بالا می‌برد. به همین دلیل سعی کنید این بازی را به کودکان‌تان آموزش دهید و هوش هیجانی آن‌ها دوچندان کنید. کودکانی که در سنین پایین بازی شطرنج را یاد می‌گیرند، در آینده می‌توانند تصمیم‌های لحظه‌ای بهتری بگیرند و با توجه به تغییر شرایط، واکنش‌های صحیحی از خود نشان دهند. این بازی برای تمام سنین، مناسب است و تمرین آن موجب بالا بردن هوش می‌شود.

  • بازی با خاک رس

اگر به دنبال یک وسیله بازی هستید که با استفاده از آن کودکان خود را سرگرم کنید و هوش‌شان را هم بالا ببرید، بهتر است از فروشگاه‌های فروش اسباب بازی مقداری خاک رس مخصوص بازی کودکان را تهیه کنید. این خاک‌ها غیر سمی هستند و کودکان می‌توانند با آن‌ها، شکل‌های مختلفی را ایجاد کنند. این بازی، هوش و قدرت تخیل فرزند شما را تقویت می‌کند و به مرور زمان اشکال جدیدی کشف می‌کنند.

دسترسی سریع: اسباب بازی آموزشی و فکری

  • هدایت کردن توپ با فوت

یکی دیگر از بازی‌هایی که هوش کودکان را بالا می‌برد، هدایت توپ با فوت کردن است. برای انجام این بازی، به یک میز، توپ‌های پلاستیکی کوچک و یک سطل یا سبد نیاز دارید. در واقع شما باید یک طرف میز بایستید و سبد را دست‌تان را بگیرید. کودک‌تان هم باید آن طرف میز، رو به روی شما بایستد و توپ را روی میز قرار دهد. سپس کودک باید با فوت کردن، توپ را به داخل سبد هدایت کند. انجام دادن این بازی برای بالا بردن هوش کودک بسیار عالی است.

  • بازی با پازل‌

پازل از جمله بازی‌های جذاب برای کودکان 2 سال به بالا است که می‌تواند علاوه بر سرگرم کردن کودکان، حس کنجکاوی و تمرکز را هم در آن‌ها افزایش دهد. شما باید با توجه به سن کودکان‌تان، یک پازل مناسب را انتخاب کنید. دقت داشته باشید باید برای کودکان‌ زیر 6 سال، پازل‌های ساده را تهیه کنید و کم‌کم با افزایش سن آن‌ها سراغ پازل‌های پیچیده‌تر بروید. کودکان با انجام دادن این بازی، بیشتر به حل معماها علاقه پیدا می‌کنند و مغزشان هم فعال‌تر می‌شود.

  • بازی روبیک

بازی روبیک، یک بازی هدفمند است که توجه، تمرکز، دقت و هیجان کودکان را افزایش می‌دهد. این بازی بسیار جذاب، گیرنده‌های مغز را به بهترین شکل ممکن فعال می‌کند و موجب می‌شود کودکان راحت‌تر مسائل را حل کنند. بازی روبیک برای تقویت ماهیچه‌های دست‌ کودک نیز، بسیار مؤثر است.

  • بازی راه رفتن با لیوان آب

راه رفتن با لیوان آب،یک بازی ساده اما مؤثر است که تمام افراد می‌توانند به راحتی آن را انجام دهند. برای انجام دادن این بازی، فقط به لیوان پلاستیکی و آب نیاز دارید. شما باید این بازی را با کودکان‌تان به صورت مبتدی شروع کنید، بهتر است اول از یک لیوان آب کمک بگیرید و آن روی کف دست کودک قرار دهید. سپس از او بخواهید مسیر مشخصی را بدون این که آب لیوان بریزد، طی کند. در مرحله‌های بعدی سعی کنید از دو لیوان آب استفاده کنید و از کودک‌تان بخواهید که دست‌های خود را به سمت کنار باز کند و با لیوان آب، راه برود.

بیشتر بخوانید:‌ اهداف آموزشی اسباب بازی ها

سخن پایانی

به طور معمول بازی برای بالا بردن هوش کودک، بسیار زیاد است اما ما سعی کردیم در این مقاله بهترین بازی‌ها را به شما معرفی کنیم تا با بهره گرفتن از آن‌ها، به راحتی هوش، اعتماد به نفس و تمرکز کودکان خود را افزایش دهید. ممنون از این که تا انتهای مقاله همراه ما بودید، امیدواریم مطالب ذکر شده به اندازه کافی برای‌تان جذاب بوده باشد.

توی سان، فروشگاه خرید اینترنتی اسباب بازی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *